تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 207756

اعتراض مسلمانان میانمار به تخریب مسجد

اقدام یک شهردار بودایی در تخریب مسجدی متعلق به مسلمانان "روهینگیا" در میانمار با اعتراض فعالان مسلمان این کشور مواجه شد.
اعتراض مسلمانان میانمار به تخریب مسجد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مایکا هالو"، شهردار بودایی شهر "بوسیدونگ" میانمار، مسجدی را که مسلمانان روهینگیا با هزینه شخصی خود، در جنوب این شهر ساخته بودند، به بهانه ساخت بدون مجوز و نپرداختن هزینه‌های شهرداری تخریب کرد.


نیروهای دولتی میانمار مشارکت کنندگان در ساخت و حامیان مالی این مسجد را دستگیر و از آنها درباره دلیل اقدام به ساخت آن سؤال کردند.

مسلمانان حامی ساخت مسجد نیز در پاسخ، به سخنرانی رئیس جمهور میانمار اشاره و تاکید کردند: رئیس جمهور این کشور چند ماه پیش، در یکی از سخنرانی‌ها موافقت خود با ساخت مجدد تمامی مساجدی که بر اثر سیل در این کشور تخریب شده‌ بودند را اعلام کرده بود.

"ایوب السعیدی" از فعالان مسلمان روهینگیا در این باره گفت: هدف قرارگرفتن مساجد از ده‌ها سال پیش در این کشور وجود داشته و این یک اقدام برنامه ‌ریزی شده ازطرف دولت برای گرفتن هویت اسلامی از مسلمانان و تلاشی برای گرایش آن‌ها به آیین بودایی است.

مسلمانان روهینگیا درپی حوادث 2012 از انجام بسیاری از اعمال دینی خود منع شده‌اند و از طرف دولت میانمار اقدامات ظالما‌نه‌ای برای محدود کردن آزادی‌های دینی آنها صورت می گیرد.



 
https://taghribnews.com/vdcenf8wpjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی