تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 257652

از مراسم تحلیف ترامپ تا اعدام 3جوان بحرینی در خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان سخنان خود در نماز جمعه این هفته را به موضوعاتی چون مراسم تحلیف ترامپ، مسائل داخلی لبنان، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و اعدام 3جوان بحرینی اختصاص دادند.
از مراسم تحلیف ترامپ تا اعدام 3جوان بحرینی در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، به مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: مراسم تحلیف دونالد ترامپ در حالی برگزار می شود که جهانیان از سخنان آتشین وی در رقابت انتخابات علیه مسلمانان و مهاجران و همچنین حمایت از رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و لغو توافق هسته ای با ایران هراسان هستند.
 
وی تحقق این مسائل را سرآغاز بروز فتنه ای جدید و نزدیک شدن به وقوع جنگ جهانی عنوان کرد و افزود: ما از جمله کسانی نیستیم که می گویند آمریکا هیچ توانی ندارد بلکه اعتقاد داریم آمریکا از امکانات بسیار خوبی در زمینه اقتصادی، مالی و نظامی برخوردار است و احتمالا رییس جمهور جدید این تهدیدها را عملی خواهد کرد.
 
این روحانی لبنانی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز اعتقاد داریم نقش آمریکا در جهان کمتر شده و دیگر نمی تواند خود را تنها بازیگر جهان قلمداد کند. گرچه سایر کشورها از امکانات آمریکا بهره مند نیستند اما با امکانات کمتر نیز می توانند پروژه های این کشور را با شکست مواجه کنند.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس صیدای لبنان نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی واکنش نشان داد و گفت: این تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک اقدام دشمنانه خطرناک به شمار می آید و بدین معناست که آمریکا به تبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی اذعان دارد.
 
وی تحقق این مساله را شکست تلاش های موسوم به صلح عنوان کرد و افزود: این اقدام جنون آمیز تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی است و فرهنگ مقاومت را در سراسر منطقه گسترش می دهد چرا که فرهنگ مقاومت بر عدم تحقق صلح با رژیم اشغالگر و حتمی بودن نابودی این رژیم تأکید دارد.
 
این عالم اهل تسنن با اشاره به اینکه طرح موسوم به صلح درصدد انتخاب قدس به عنوان پایتخت فلسطین است، تصریح کرد: مقاومت اسلامی با اجرای طرح دونالد ترامپ از حمایت واقعی برخوردار خواهد شد و نظریه سیاسی مقاومت سبب پیوستن جمعی کثیر بیشتری از مردم به این محور می شود.
 
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه، با اشاره به اوضاع پر تنش در منطقه اظهار داشت: منطقه به سوی بحران بیشتر گام برمی دارد و سیاستمداران لبنانی باید نقشه راهی جهت دوری کشور از رسیدن آتش درگیری به لبنان تهیه کنند.
 
وی نسبت به تسویه حساب سیاسی در انتخابات هشدار داد و گفت: هر چه گروه های سیاسی را راضی کند به ضرر مصالح ملی است. ما خواستار تصویب قانون انتخاباتی هستیم که سبب تحکیم قدرت و همبستگی لبنانی ها در شکست احتکار سیاسی و پایان انتخابات بر اساس مسائل مذهبی و طایفه ای شود.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، گفت: دولت باید تجهیزات نظامی نوین را در اختیار ارتش قرار دهد تا این نیروها بتوانند لبنان را به کشوری مستحکم تبدیل کرده و توطئه های تروریسم صهیونیستی و تکفیری را خنثی کنند.
 
وی از فعالیت پارلمان و برگزاری جلسات هیأت دولت استقبال کرد و افزود: این مساله می تواند به ریشه کن شدن فساد از وزارتخانه ها انجامیده و مسؤولان در زمینه های مختلف به شهروندان خدمت کنند.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به اختلاف گروه های سیاسی برای تصویب قانون جدید انتخابات گفت: همگان می دانند که تصویب قانون انتخابات یکی از بندهای اصلاح دولت به شمار می آید. این قانون سبب انتخاب عادلانه افراد می شود.
 
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، اعدام شهروندان بحرینی از سوی آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و گفت: ملت مظلوم بحرین از ظلم و ستم آشکار از سوی نظام خودخواه و ظالم رنج برده و اعدام این سه جوان بر اساس اتهامات سیاسی نیز نشان دهنده ورشکستگی نظام و فقدان عقل است.
 
وی ادامه داد: ادامه این وضع سبب روی آوردن ملت بحرین به شیوه های دیگری در جنبش مطالبات مشروع خود می شود. ما در کنار ملت بحرین ایستاده ایم و پیروزی سریع این ملت را از خداوند خواستاریم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcenf8wwjh8npi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی