تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۱
کد مطلب : 265752
امام جمعه اهل سنت نقده :

​مسلمانان نباید هیچ دیپلماسی را ارجح تر از دستورات قرآن بدانند

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: مسلمانان نباید هیچ حکم، دستور و دیپلماسی را بهتر و ارجح تر از قرآن بدانند.
​مسلمانان نباید هیچ دیپلماسی را ارجح تر از دستورات قرآن بدانند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا ابراهیم سرخابی در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: مسلمانان به وسیله قرآن کریم و بعثتی که نازل شده است توانسته اند به امور حیات بخش اجتماعی وحدت دست یابند.
وی افزود: هیچ دیپلماسی در دنیا به اندازه دستورات قرآن کریم نمی تواند نقشی در ایجاد وحدت بین مسلمانان داشته باشد، چرا که بوسیله احکامی که خداوند نازل کرده است مومنان برادر هم هستند و اگر کسی از دستورات قرآن کریم تخطی کند پس ایمانش مشکل دارد.
سرخابی با بیان اینکه مسلمانان همانطور که خود را مسلمان و مومن می دانند باید در برابر آیات قرآن کریم هم تسلیم شوند و دستورات مفاهیم قرآنی را اجرا کنند، ادامه داد: این بحث قومیتی، حزب گرایی، تعصبات نژادی و زبانی نیست بلکه یک حکم الهی است که مسلمان باید خود را برادر مسلمان بداند و در همه مسائل و مشکلات کنار یکدیگر باشند تا دشمنان نتوانند بر آنها تسلط یابند.
امام جمعه اهل سنت نقده اضافه کرد: در حالیکه امروز می بینیم برخی ها به نام قرآن، کتاب و سنت مسلمانان را می کشند، با افراطی عمل کردن همدیگر را طرد می کنند و متاسفانه دولت هایی که خود را اسلامی می نامند علیه کشورهای کم قدرت اسلامی و مسلمانان ائتلاف ایجاد می کنند، زیربناهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اسلامی را با نقشه کشورهای صهیونیسم بین اللملی و غرب از بین می برند.
وی با تاکید به اینکه هیچ دیپلماسی به دیپلماسی اسلام نمی رسد، متذکر شد: امروز زمان آن فرا رسیده که مسلمانان به خود آیند و طبق ادعایی که نسبت به پیروی از دستورات قرآن، کتاب و سنت دارند، عمل کنند در حالیکه متاسفانه شاهدیم از قران و راه پیغمبر دور می شوند.
امام جمعه اهل سنت نقده با تاکید بر اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان در دفاع از مظلومان و محکوم کردن ظالمان تصریح کرد: تنها راه نابودی جنایتکاران و ظالمان پیوند و اتحاد بیشتر مسلمانان است.
https://taghribnews.com/vdcenn8wwjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی