تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۲
کد مطلب : 266256
امام جمعه اهل سنت نقده:

​پیمان برادری و برابری بین مسلمانان با مبعوث شدن پیامبر اسلام بسته شد

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: با مبعوث شدن پیامبر اسلام پیمان برادری و برابری بین مسلمانان بسته شد و وحدت و انسجام بین آنها گسترش یافت.
​پیمان برادری و برابری بین مسلمانان با مبعوث شدن پیامبر اسلام بسته شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا ابراهیم سرخابی در گفت و گویی اظهار داشت: تمام مسلمانان به عید مبعث ایمان دارند و مبعث عید همه مسلمانان است.

وی افزود: پیامبر اسلام از میان مردمی برخاست که از خود آنها بود و برای هدایت آنها مبعوث شد و آنچه که برای مردم یاد داد توحید، عبادت، حلال و حرام، حق و باطل بود.

امام جمعه اهل سنت نقده اضافه کرد: در عید مبعث خداوند رحمان با برگزیدن حضرت محمد(ص) وظیفه مسلمانان را در قبال اسلام مشخص کرد و راه زندگی سالم و چگونه برخوردار شدن از سعادت دنیوی و اخروی را به مسلمانان آموخت.

وی با بیان اینکه خداوند متعال الفت بین قلوب مسلمانان را به وسیله قرآن کریم بین آنها ایجاد کرد، اضافه کرد:  پیامبر اسلام نیز وقتی وارد مدینه منوره می شود اولین کاری که انجام می دهد عقد اخوت و پیوند برادری بین مسلمانان بود.

امام جمعه اهل سنت نقده خاطرنشان کرد: خداوند متعال به وسیله همین قرآن و بعثتی که نازل کرد امور حیات بخش اجتماعی و وحدت را به مسلمانان آموخت.

سرخابی ادامه داد گفت: نزد شیعیان 27 رجب روز مبعث پیامبر اسلام (ص) است اما نزد اهل سنت این روز، روز معراج و جریان اسراء است که هیچ تعارض و تفاوتی بین این دو وجود ندارد و مبعث پیامبر نعمت بزرگی برای مسلمانان و مهم‌ترین فراز از تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه مبعث، بزرگترین نعمت و فضیلت خداوند است، اضافه کرد: عید مبعث، روز وحدت ملت‌های اسلامی در مقابل کفر و استبداد بوده و مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید دست در دست هم با بدخواهان اسلام عزیز مقابله کنند.

امام جمعه اهل سنت نقده ادامه داد: مسلمانان جهان باید امروز باتأسی گرفتن از سیره رسول اکرم (ص) از تفرقه واختلاف پرهیز کنند و در جهت گسترش اتحاد و ترویج دین رسول الله بکوشند.
https://taghribnews.com/vdcenp8wpjh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی