تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 288658

یک نهاد فلسطینی خواستار دخالت فوری جامعه جهانی برای پایان بخشیدن به محاصره غزه شد

کمیته ملی مقابله با محاصره نوار غزه، خواستار دخالت فوری جامعه جهانی و کشورهای عربی برای پایان بخشیدن به محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی شد.
یک نهاد فلسطینی خواستار دخالت فوری جامعه جهانی برای پایان بخشیدن به محاصره غزه شد
به گزارش خبرگزاری (تنا)، "جمال الخضری" رئیس کمیته مقابله با محاصره نوار غزه گفت: شرایط انسانی در نوار غزه به دلیل محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است.

وی گفت: باید یک طرح جامع فلسطینی و یک مکانیزم مشخصی برای عبور از بحران انسانی غزه تدارک دید که این مسأله پس از درهم پیچیده شدن طومار انشقاق میان گروه های فلسطینی امکان پذیر خواهد شد.

رئیس کمیته مقابله با محاصره نوار غزه افزود: باید با مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح همکاری کرد.

جمال الخضری بر اهمیت حمایت مالی عربی اسلامی و بین المللی برای ایجاد طرح های اقتصادی به منظور اشتغال مردم غزه و حل بحران بیکاری و رونق بازار کسب وکار در این باریکه تأکید کرد.

جنبش های فتح وحماس پنجشنبه گذشته توافق آشتی را به هدف پایان دادن به تقسیم بندی ها با مهلت دو ماهه برای حل مشکلات پیچیده امضا کردند.

طبق این توافق، فتح و حماس توافق کرده‌اند که دولت وفاق ملی برای به عهده گرفتن تمامی وظایف و مسؤولیت خود در نوار غزه، می بایست مراحل اداری را تا تاریخ 1 دسامبر 2017 (10 آذر 96) طی کند و تمامی مشکلات ناشی از اختلافات برطرف شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcenv8wvjh8vpi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی