تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 222650

دبیر خانه توسعه علوم و فناوری به دنبال اتحاد کشورهای اسلامی است

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به برگزاری موفق کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت، تأکیدکرد: دبیر خانه توسعه علوم و فناوری به دنبال اتحاد کشورهای اسلامی و تحقق اهداف کلان نظام است.
دبیر خانه توسعه علوم و فناوری به دنبال اتحاد کشورهای اسلامی است
"محمد رضا گلرو" معاون اجرایی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و رئیس دبیر خانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در حاشیه کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب گفت: این کنگره اولین تجربه مستقلی بود که دبیرخانه علم و فناوری به عنوان یک نهاد غیردولتی مستقل برگزار کرد و به عنوان اولین تجربه، اتفاق خوب و مبارکی بود و نتایج اولیه ای که مد نظر بود، حاصل شد.

وی در ادامه افزود: ما حوزه سلامت را به عنوان اولین حوزه ای که مورد قبول همه کشورهای اسلامی است، انتخاب کردیم؛ اما این قاعدتا آخرین حوزه نیست و ما قطعا درحوزه های دیگر نیز مباحثی را مطرح و برنامه هایی را اجرا خواهیم کرد.

گلرو اظهار داشت: در این چند روزه همایش سعی کردیم،  پیام دیگری را به مخاطبمان القا کنیم که دبیرخانه علم و فناوری کشورهای اسلامی  به دنبال مطرح کردن خود به عنوان یک نهاد ایرانی نیست، بلکه به دنبال این است که یک بستر و فضای مناسبی برای توسعه همکاریهای اقتصادی ایجاد کند تا از این طریق، اهداف کلان نظام و اتحاد کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه گام اول در این مسیر به خوبی برداشته شد، ابراز امیدواری کرد که این دبیرخانه در ادامه نیز کار را به نحوی پیش ببرد که مورد قبول خداوند و مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار بگیرد.
 
https://taghribnews.com/vdcenw8w7jh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی