تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۹
کد مطلب : 232857

اهمیت عملیات «فلوجه» و مانع تراشی های ارتجاع منطقه

عملیات آزادی سازی فلوجه یک مرحله مهم و ضروری در اجرای برنامه های کلان ضد تروریستی در عراق است که زمینه های لازم را برای انهدام کلیه مواضع تروریست های داعشی در این کشور فراهم می کند.
اهمیت عملیات «فلوجه» و مانع تراشی های ارتجاع منطقه


 
اهمیت عملیات «فلوجه» و مانع تراشی های ارتجاع منطقه
 

    عملیات بزرگ و همه جانبه آزادسازی شهر«فلوجه»، با صدور فرمان «حیدرالعبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز دوشنبه سوم خرداد(23 می 2016)  آغاز شد و در پی آن، نیروهای نظامی وامنیتی عراق با کمک عشایر اهل سنت و نیروهای داوطلب مردمی از چهار محور به سوی این شهر اشغال شده، حرکت کردند.

    این نیروها که تعداد آن بیش از 30 هزار نفر است  در همان نخستین روزهای آغاز عملیات، دو مرحله از سه مرحله برنامه آزادسازی فلوجه یعنی مراحل «محاصره» و «پیشروی» را با موفقیت طی کرده و با استقرار در اطراف شهر فلوجه و مسدود کردن کلیه راه های تدارکاتی تروریست های داعش، در انتظار صدور فرمان برای آغاز آخرین مرحله یعنی مرحله «ورود به شهر» هستند. 

    در این حال گزارش های زیادی از فرار تروریست ها از شهر فلوجه منتشر شده و نیروهای عراقی که هزاران نفر از نیروهای عشایر استان الانباربه ویژه عشایر ساکن در اطراف فلوجه، آن ها را همراهی می کنند، موفق شده اند تا پرچم عراق را در اطراف این شهر و برخی از مراکز آن به اهتزاز در آورند.

    ناظران سیاسی و تحلیلگران مسایل منطقه، این موفقیت ها را نتیجه دیگر وحدت عملی و همکاری های بسیار دوستانه میان شیعیان واهل سنت عراق می دانند و  براین امر تاکید دارند که چنین وحدتی، واکنش های انفعالی بیشتری را  از سوی ارتجاع منطقه به دنبال خواهد داشت   

    البته احتمال آزادسازی قریب الوقوع فلوجه، سبب شده است که حامیان منطقه ای و بین المللی گروهک تروریستی تکفیری داعش، تبلیغات بسیار گسترده را علیه این عملیات به راه اندازند و با بکار گیری رسانه های منطقه ای و یا امکانات موجود در شبکه های اجتماعی،  ماهیت ضد تروریستی عملیات بزرگ آزادسازی فلوجه انکار کنند.

      چنانکه این نوع رسانه ها که با دلارهای نفتی رژیم های مرتجع عربی به ویژه عربستان تغذیه می شوند، با وارونه جلوه دادن ماهیت ضد تروریستی عملیات بزرگ آزادسازی فلوجه، این عملیات را به دروغ  «یک نبرد طایفه‌ای و حمله شبه‌نظامیان به شهر» توصیف کرده و می کنند و در صددند تا از این طریق مانع از آزادسازی کامل فلوجه شوند.

      این در حالی است که دولت عراق به صراحت اعلام کرده است که: «هدف اساسی از آغاز عملیات فلوجه،‌آزادی مردم این شهر از شر ظلم و زورگویی تروریست‌های بیگانه و کسانی است که تلاش می‌کنند سرنوشت این شهر و مردم آن را به اراده تروریسم و طرح استعماری تجزیه‌‌ عراق گره بزنند.»

      دفتر مطبوعاتی نخست وزیری عراق همچنین در بیانیه ای تاکید کرده است که هر گونه موفقیت در عملیات آزادسازی فلوجه، تنها به نفع مردم عراق نخواهد بود، بلکه پیروزی نیروهای عراقی بر تروریسم، پیروزی تمام کشورهای منطقه‌ بر گروهک های تروریستی تکفیری خواهد بود چراکه جنگ فعلی، درواقع  جنگ میان عراقی‌ها و تروریسم است و هرگونه تعبیر دیگری از این عملیات، با واقعیت تطابق ندارد.



  موارد ششگانه زیر اهداف و اهمیت عملیات آزادسازی فلوجه را بصورت روشنتری تشریح می کند:
 
  1. 1- عملیات آزادی سازی فلوجه  یک مرحله مهم و ضروری در اجرای برنامه های کلان ضد تروریستی در عراق است که زمینه های لازم را برای انهدام کلیه مواضع تروریست های داعشی در این کشور و آزاد سازی موصل مرکزیت داعش را فراهم می کند.

    2-عملیات آزادی سازی فلوجه همچنین، مردم این شهر را که طی دوسال گذشته در چنگال خونین تروریست های داعشی اسیر بوده و بیشتر خشونت ها را تحمل کرده اند، از سیطره ظالمانه و تسلط دیکتاتورمآبانه تروریستی، آزاد می سازد .
      
    3-این عملیات،  انواع تهدیدات تروریستی  داعش را علیه چهار استان عراق و به ویژه بغداد و استان کربلا ، از میان می برد.

    4-عملیات آزادی سازی فلوجه  همچنین مناسب ترین و مؤثر ترین اقدام دفاعی در برابر تحرکات تهاجمی و خشونت بار داعش محسوب می شود.

    5- این عملیات،  داعش را ناگزیر به فرار از مناطق شمالی بغداد و فرو رفتن در لاک دفاعی خود می کند و  از توانمندی های خرابکارانه آن ها علیه خانه و کاشانه مردم ساکن در شهرهای همجوار فلوجه می کاهد.

    6-همزمانی عملیات آزادی سازی فلوجه  با عملیات ارتش سوریه علیه مرکزیت داعش در «رقه» که در نزدیکی مرز عراق واقع است، توان کلی داعش را برای اعزام نیروهایش به سوریه  و حفظ موقعیتش در دو کشور عراق و سوریه ازمیان می برد.


     
https://taghribnews.com/vdcenw8wfjh8xvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی