تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 281853
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(32)

​امام جمعه اهل سنت شاهین دژ :باید از فرصت عید قربان برای تقویت وحدت مسلمانان استفاده کنیم

تنا - استان آذربايجان غربي
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ عید قربان را عاملی در جهت تقویت وحدت امت اسلامی دانست و گفت: باید از فرصت عید قربان برای تقویت وحدت مسلمانان جهان استفاده کنیم.
​امام جمعه اهل سنت شاهین دژ :باید از فرصت عید قربان برای تقویت وحدت مسلمانان استفاده کنیم
ماموستا حاصل بالقچی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه فرا رسیدن عید بزرگ و خجسته قربان را نمایش پرشکوه برادری و وحدت مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: در این دوران حساس دنیای اسلام به اتحاد بیشتر نیازمند است و مسلمانان باید فرصت عید قربان را برای اتحاد بیشتر و خنثی کردن نقشه‌های شوم استکبار جهانی مغتنم بشمارند.

وی با اشاره به اینکه اتحاد و یکپارچگی آحاد مسلمانان در سراسر جهان باعث زبونی دشمنان می‎شود، افزود: مسلمانان جهان با احیای سنت پسندیده قربانی کردن و انفاق آن به فقرا در روز عید قربان شکرگزار نعمت ها و رحمت های بیکران پروردگار متعال هستند که این سنت خود بهترین نماد همدلی، اتحاد، عزت و اقتدار مسلمانان جهان به حساب می آید.

 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: عید قربان از بزرگ ترین اعیاد اسلامی و عید بندگی و تسلیم محض در برابر پروردگار عالم است که می‌توانیم از این فرصت برای ترویج فرهنگ اطاعت و بندگی از خداوند متعال بهره ببریم.

بالقچی با بیان اینکه دشمنان همیشه و در همه جا حتی در مساجد، کوچه و خیابان درصدد ایجاد اختلاف و تبلیغ علیه دین اسلام هستند، متذکر شد: اعیاد رمضان و قربان بهترین فرصت برای حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان است و مبلغان باید با دعوت و تبلیغ خود در این راستا کوتاهی نکنند هر چند که اسلام در تک تک تعالیم خود ترویج روح برادری، صفا و صمیت را مورد تاکید قرار داده است.

 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ اضافه کرد: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی یک قبله، قرآن و یک رهبری دارند و در تمام حرکات و سکنات خود اتفاق کامل دارند، لذا باید این اجتماع و اتحاد برای رسیدن به یک هدف واحد حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید هر فرد احساس مسئولیت کند تا خوشبختی هر دو جهان را به دست آورد.

 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: اگر روحیه جهاد و فداکاری برای تمام مسلمانان سرایت کند هرگز در هیچ نقطه ای از زمین مسلمانان تسلیم دشمنان نمی شوند.
https://taghribnews.com/vdcenz8wxjh8vvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی