تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 67949
لیبی

بازتاب خبر کشته شدن قذافی در سایت های آلمانی زبان

روز پنجشنبه قذافی و پسرش کشته و اجساد آنها در مکان نا معلومی دفن شدند
بازتاب خبر کشته شدن قذافی در سایت های آلمانی زبان
به گزارش خبرگزاری زایت آلمان (zeit) در درگیری های روز پنجشنبه قذافی و پسرش کشته و اجساد آنها در مکان نا معلومی دفن شدند. روز پنج شنبه سرهنگ قذافی در محل زادگاه خود، شهر سیرته دستگیر و سپس کشته شد.
سایت خبری تاگس شاو (tagesschau) نیز در این رابطه نوشت، حاکم سابق لیبی بنا به گزارشات کشته شده است. در همین رابطه یکی از فرمانده هان ارشد نیروهای شورای ملی انتقالی (NTC) گفته است که در حین دستگیری، قذافی به ضرب گلوله به شدت زخمی شده بود و به همین دلیل نتوانست مقاومت کند و در آخر کشته شد. البته این خبرگزاری در ادامه توضیح می دهد که این اطلاعات هنوز به صورت مستقل تایید نشده اند.
خبرگزاری کلام (klamm) هم با تیتر "کشته شدن قذافی در حین دستگیری" به استقبال این خبر رفته و در ادامه می افزاید که روز پنجشنبه یک روز تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم آزادی خواه لیبی خواهد بود. محمود جبریل نخست وزیر لیبی این مساله را تایید کرده است که دیکتاتور سابق لیبی در سن ۶۹ سالگی و در زادگاه خودش توسط نیروهای مخالف، دستگیر و سپس کشته شده است .
سایت سویسی رادیو بازل (radiobasel) و نیز خبرگزاری آلمانی زود دویچه (sueddeutsche) نیز مدعی شدند، پسر قذافی (سیف الاسلام) زخمی و پدرش کشته شده است. به نوشته این سایت ها، در پی پروژه آزادسازی شهر سیرته یکی از پسران قذافی کشته و دیگری که سیف الاسلام نام دارد به دست مخالفان زخمی شدند.
https://taghribnews.com/vdceoo8p.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی