تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 199099

قریب1700 کشته از آغاز حملات هوایی عربستان به یمن/بیش از یک میلیون دانش آموز یمنی محروم از تحصیل

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که در جریان حملات عربستان سعودی به یمن تا کنون حدود1700 غیرنظامی کشته و حدود یک میلیون و 840 هزار دانش اموز یمنی از تحصیل محروم شده اند.
قریب1700  کشته از آغاز حملات هوایی عربستان به یمن/بیش از یک میلیون دانش آموز یمنی محروم از تحصیل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد: از آغاز حملات هوایی و زمینی عربستان و متحدانش به یمن، دست کم یک هزار و 693 غیر نظامی کشته و سه هزار و 829 تن دیگر زخمی شده اند.

"روبرت کولفیل" سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: طی حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن تنها در فاصله سوم تا پانزدهم ژوئن 165 غیر نظامی جان خود را از دست دادند و 210 تن دیگر زخمی شدند و در میان این قربانیان 53 کودک و 23 زن دیده می شود.

وی تأکید کرد: کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به طور دائم به همه طرف های درگیر در یمن هشدار می دهد که از هر گونه حمله مستقیم علیه غیر نظامیان یا مواضع و اهداف غیر نظامی خودداری کنند؛ چرا که این گونه حملات نقض آشکار و خطرناک قوانین بین المللی و حقوق بشر به شمار می آید.

وی تأکید کرد: درگیری ها در یمن، ابعاد خطرناک تری برای غیر نظامیان پیدا کرده است و مردم یمن از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش و بهداشت در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همچنین اعلام کرد: حدود یک میلیون و 840 هزار دانش آموز یمنی به سبب بسته بودن 70 درصد از مدارس در سراسر یمن از تحصیل محروم شدند.

سازمان ملل متحد اوضاع انسانی در عدن را بسیار دشوار تر از سایر استان ها خواند و گفت: کمبود مواد غذایی، عدم دسترسی به سوخت دیزل برای تامین آب آشامیدنی و نیز عدم وجود ژنراتورهای برق در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ، اوضاع فاجعه باری برای مردم این استان به وجود آورده است.

دکتر "ناصر باعوم" معاون وزیر بهداشت یمن  از همه سازمان ها بین المللی و منطقه ای فعال در زمینه امداد رسانی خواسته است  تا با بازدید از یمن از نزدیک در جریان اوضاع فاجعه بار انسانی قرار بگیرند و به مسئولیت های خود برای ارائه کمک های انسانی لازم به مردم این کشور عمل کنند.


 
 
https://taghribnews.com/vdceoo8zojh8o7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی