>> ممانعت هند از صدور روادید برای خطیب مسجدالحرام | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 226494

ممانعت هند از صدور روادید برای خطیب مسجدالحرام

سفارت هند در رياض از صدور روادید براي "صالح آل طالب" مبلغ مشهور وهابي و خطيب مسجد الحرام خودداری کرد.
ممانعت هند از صدور روادید برای خطیب مسجدالحرام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه "تایمز آو ایندیا" نوشت:شیخ "مطیع الرحمان" رئیس مرکز تربیتی "التوحید" هند صادر نشدن روادید آل طالب را تأیید کرد و گفت: بدین ترتیب نمازجمعه دیروز که قرار بود، در میدان "گاندی" شهر "بهار" هند به امامت شیخ آل طالب برگزار شود، لغو شد.

شرکت در کنفرانس "مشارکت اسلام در استقرار صلح" و اقامه نماز جمعه در شهر بهار از جمله برنامه های این مبلغ مشهور وهابی بود.

پایگاه اینترنتی رأی الیوم نوشت: عده ای تلاش می کنند، ویزا ندادن به مبلغ افراطی وهابی را اقدامی منفی دولت هند توصیف کنند، اما برخی از ناظران، دلیل این کار را ترس از حمله به آل طالب مانند آنچه برای "عائض القرنی" دیگر مبلغ وهابی در هند رخ داد، دانستند.

همچنین اظهارنظرهای افراطی خطبای وهابی و حمایت آنان از برخی گروه های تروریستی مشغول نبرد در سوریه می تواند در صادر نشدن روادید برای آنها مؤثر باشد.

شماری از مسلمانان هند چندی پیش در نامه ای به پلیس و مقامات امنیتی این کشور با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت تبلیغی گروههای وهابی، خواستار جلوگیری از فعالیت تبلیغی این گروهها در هند شده بودند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، پس از انفجارهای تروریستی بروکسل، افکار حاکم بر عربستان را که در تفکر جعلی وهابیت تکفیری ریشه دارد؛ زمینه ای برای پرورش افراط گرایی و تروریسم خوانده بود.
https://taghribnews.com/vdceop8wejh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی