تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 266896

کشته شدن 600 معلم به دست تروریست های بوکوحرام

رسانه های نیجریه از کشته شدن 600 معلم و بسته شدن بیش از یک هزار و 200 مدرسه در منطقه دریاچه چاد توسط تروریست های بوکوحرام خبر دادند.
کشته شدن 600 معلم به دست تروریست های بوکوحرام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پایگاه خبری "دیلی پست" نیجریه به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: ظهور تروریست های بوکوحرام وابسته با القاعده در منطقه دریاچه چاد در غرب آفریقا موجب شد تا بیش از 600 معلم، از 8 سال گذشته تا کنون قربانی خشونت های آنها شده و بیش از یک هزار و 200 مرکز آموزشی این منطقه نیز به تعطیلی کشیده شود.
 
این صندوق دیروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بسته شدن این تعداد مدرسه موجب شد که بیش از 158 هزار و 900 دانش آموز منطقه در این هشت سال از نعمت محیط آموزشی محروم شوند.
 
کودکان منطقه دریاچه چاد که شامل کشورهای نیجریه، کامرون، نیجر و چاد می شود به ویژه در نیجریه به شدت از اقدامات گروه ترویستی تکفیری بوکوحرام هم‌پیمان داعش، آسیب دیده و وحشت زده هستند.
 
براساس این بیانیه، کودکان به ویژه دانش آموزان به سبب عدم برخورداری از امنیت جانی، در معرض آسیب های جدی ناشی از حملات مسلحانه، بمب گذاری ها و نیز آدم ربایی قرار دارند.
 
سال گذشته ربودن بیش از 200 دانش آموز دختر دبیرستانی در چیبوگ در شمال نیجریه موجی از خشم جهانی را علیه این گروه تروریستی برانگیخت.
 
ترویست های بوکوحرام حملات خود را اغلب بر مناطق روستایی و کشاورزی در این منطقه به ویژه در شمال شرق نیجریه متمرکز کرده اند.
 
اقدامات این گروه تروریستی و خودسر که از سال 2009 آغاز شده است، فقط از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 30 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند.
 
بوکوحرام در سراسر مرز شمال شرقی نیجریه با نیجر مستقر است و سعی دارد در این منطقه یک دولت مستقل تشکیل دهد.
 
https://taghribnews.com/vdceop8wpjh8pvi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی