تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 246492

یکسال از انتفاضه قدس گذشت/8000 فلسطینی اسیر شدند

مرکز پژوهش های اسیران فلسطینی به مناسبت نخستین سالگرد انتفاضه قدس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای این انتفاضه تاکنون بیش از هشت هزار فلسطینی را اسیر کرده است تا شاید بتواند شعله آتش انتفاضه را خاموش و یا آن را مهار کند.
یکسال از انتفاضه قدس گذشت/8000 فلسطینی اسیر شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ریاض الاشقر" پژوهشگرمرکز پژوهش های اسیران فلسطینی دیروز گفت که این مرکز در طول یک سال اول انتفاضه قدس، بیش از 8000 مورد بازداشت فلسطینی ها را ثبت کرده که دو هزار 155 مورد آنها از بین کودکان بوده است.

کم سن ترین اسیر فلسطینی «علی علقم»12 ساله از اهالی قدس است که به اتهام عملیات حمله با چاقو علیه صهیونیست ها حکم سنگینی علیه او صادر شده و همچنان در زندان بسر می برد.

270 تن اززنان و دخترانی فلسطینی هم اسیر هستند که برخی از آنها خردسال و برخی نیز زخمی می باشند.

250 فلسطینی نیز به اتهام تحریک علیه صهیونیست ها در شبکه های ارتباط جمعی مانند فیسبوک بازداشت شده اند.

الاشقر درگزارشی هم که به همین مناسبت تهیه و منتشر کرده ،آورده است که همه فلسطینی های بازداشت شده در معرض یک یا چند نوع شکنجه و آزار و اذیت بدنی و روحی و یا اهانت در برابر مردم و افراد خانواده به ویژه مقابل کودکان قرار گرفته اند و همه اینها نوعی زیرپا گذاشتن حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه قدس، تعداد احکام بازداشت موقت علیه فلسطینی ها را افزایش داد، دادگاه های فرمایشی این رژیم 1773 قرار بازداشت موقت صادر کردند که برخی از آنها جدید و برخی نیز تمدید قرارهای قبلی است.

دادگاه های رژیم صهیونیستی برای هفت زن و 23 کودک فلسطینی حکم بازداشت موقت صادر کردند و دو تن از زنان و 9 کودک همچنان در زندان بسر می برند.

این پژوهشگر فلسطینی خاطرنشان کرد: در سال اول انتفاضه قدس، 40 مورد بازداشت دختران خردسال اتفاق افتاد که کوچکترین آنها «دیما اسماعیل الواوی» 12 ساله از اهالی الخلیل بود که بعد از چهار ماه اسارت سرانجام آزاد شد.

شش مورد از دختران فلسطینی اسیر هنگام بازداشت به اتهام عملیات چاقو زدن به شهرک نشینان صهیونیست، مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

براساس گزارش الاشقر، در زندان های رژیم صهیونیستی 150 بار به اسیران فلسطینی حمله شده که به زخمی شدن و حالت خفگی دهها تن از آنها منجر شده است.
https://taghribnews.com/vdceop8wwjh8eei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی