تاریخ انتشار۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 266292
آیت الله اراکی در دیدار با هیئت علمای هندوستان:

جامعه اسلامی هندوستان می تواند در حل مشکلات جهان اسلام بسیار اثر گذار باشد

هيئتی از علما و انديشمندان اهل سنت هند که به دعوت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ایران به سر می برند، با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت و گو کردند.
جامعه اسلامی هندوستان می تواند در حل مشکلات جهان اسلام بسیار اثر گذار باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله محسن اراکی در این دیدار که شامگاه دوشنبه در محل مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه ایران و هندوستان در بسیاری از جهات به ویژه از لحاظ فرهنگی به یکدیگر نزدیکند، اظهار داشت: رفت وآمد میان علما و شخصیت های اثر گذار می تواند زمینه ها را برای همکاری های فرهنگی بیشتر فراهم سازد.
 
وی با اشاره به سفر اخیرش به هندوستان، اظهار داشت: در این سفر در دیدار با علما و شخصیت های هند تأکید کردم که هندوستان و جامعه اسلامی هندوستان دارای جایگاه ویژه ای در جهان اسلام است و می تواند در تقویت وحدت مسلمین و حل مشکلات جهان اسلام بسیار اثر گذار و مؤثر باشد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: با توجه به مشکلات جهان اسلام یکی از ضروری ترین نیازهای جهان اسلام وحدت و اتحاد است ما انتظار داریم علمای هندوستان در این عرصه نقش مؤثری داشته باشند.
 
آیت الله اراکی در ادامه خواستار راه اندازی دانشگاه علوم اسلامی در هندوستان شد که در این دانشگاه، مذاهب مختلف اسلامی تدریس شود.
 
همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه پیشنهاد عضویت علمای هندوستان در مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب و اتحادیه جهانی علمای مقاومت را مطرح کرد که با استقبال علمای حاضر روبرو شد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdceop8wwjh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی