تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 248599

نبرد موصل، نمادی از حرکت های پُر برکت تقریبی

مردم عراق امروز بیش از هر زمان دیگر واقفند، که به راه انداختن جنگ روانی مبتنی بر ایجاد تضادهای مذهبی و بهره برداری سوء از این تضاد ها، از جمله اقداماتی است که همسو با سیاست های آمریکا برای جلوگیری از نابودی داعش بشمار می رود.
نبرد موصل، نمادی از حرکت های پُر برکت تقریبی


 
بسمه تعالی
 
نبرد موصل، نمادی از حرکت های پُر برکت تقریبی

 
 
          عملیات بزرگ آزادسازی موصل، امیدواری های فراوانی را نه فقط در عراق، بلکه در برخی دیگر از کشورهای منطقه ایجاد کرده است که تنها به تحقق خواست عمومی برای شکست و اضمحلال کامل داعش محدود و منحصر نمی شود و افزون برآن، خواسته ها و اهداف مهم دیگری را نیز در بر می گیرد.

 
     چنانکه مردم عراق و مردم دیگر کشورهای منطقه به این امید هستند که با شکست کامل داعش و آزادسازی شهر مهم و راهبردی موصل، نقشه های توطئه آمیز دشمنان اسلام برای گسترش دامنه تفرقه میان مذاهب اسلامی، خنثی شده و علاوه برآن، خواسته های دیگری همانند وحدت و یکپارچگی قومی، مذهبی در عراق و همگرایی بین احزاب و گروه های سیاسی این کشور، امکان تحقق پیدا کند؛  خواسته ها و اهدافی که  عملی شدن آن به معنی از میان رفتن زمینه های مداخله قدرت های خارجی و ارتجاع منطقه در این کشور خواهد بود.

 
        شاهدیم که با آغاز عملیات بزرگ آزادسازی موصل، رسانه های وابسته به قدرت های غربی و یا متعلق به ارتجاع منطقه، در موضع انفعال قرار گرفتند و  در دور جدیدی از یک جنگ روانی بسیار خصومت آمیز، اهداف این عملیات را، اهدافی فرقه گرایانه و در چارچوب تضادهای مذهبی، توصیف کردند تا از طریق این ذهنیت سازی غرض آلود، از تمایلات و علاقمندی های مذهبی بخشی از مردم عراق به نفع پیشبرد مقاصد سیطره طلبانه خود بهره برداری کنند.

 
       این درحالی است که در عملیات بزرگ آزادسازی موصل، همگی اقوام و مذاهب اسلامی در ائتلافی تحسین برانگیز، دوشادوش دیگر، درصددند تا بر توطئه های تفرقه افکنانه فائق آیند و ریشه های غده سرطانی داعش را که بیشترین زیان ها را به پیکر عراق وارد کرده، به کلی از میان ببرند.

 
        مردم عراق امروز بیش از هر زمان دیگر  واقفند، که  به راه انداختن جنگ روانی مبتنی بر ایجاد تضادهای مذهبی (بدبین کردن اهل سنت عراق نسبت به شیعیان) و بهره برداری سوء از این تضاد ها ( بهره برداری سوء از گرایش های مذهبی)، از جمله اقداماتی است که همسو با سیاست های آمریکا برای جلوگیری از نابودی داعش بشمار می رود.

 
        دراین حال پنتاگون می کوشد تا براساس راهبردهای منطقه ای خود و همچنین جلب رضایت لابی های صهیونیستی و همچنین جلب خشنودی ریاض، نه تنها از نابودی داعش جلوگیری کند، بلکه زمینه انتقال امن نیروهای عضو این گروهک را به مناطق دیگر ( به احتمال قوی رقه در سوریه ) فراهم نماید.
  
 
        لذاست که ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور اعم از سنی و شیعه در صددند تا با محاصره کامل نیروهای داعش، از فرار و انتقال آن ها به دیگر نقاط جلوگیری کنند و بدین طریق،  امکان ادامه تحرکات خشونت بار و بسیار زیانبخش را از این گروهک جنایتکار سلب نمایند.

 
      به هرترتیب، دشمنان مردم عراق، چه بخواهند یا نخواهند، عملیات آزاد سازی موصل به نبردی افتخارآمیز و سرنوشت ساز برای این کشور تبدیل شده؛  نبردی که با توجه به مشارکت همه اقوام و مذاهب اسلامی در آن به نمادی از حرکت های پُر برکت تقریبی تبدیل شده است.




 
https://taghribnews.com/vdceov8wojh8eni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی