تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 168796

کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی در بریتانیا

علمای مذاهب مختلف اهل سنت به همراه علمای شیعه در هشتمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن اعمال وحشیانه گروه تروریستی داعش در عراق اینگونه رفتارها را غیر اسلامی ومغایر با شریعت وآموزه های قرآن دانستند.
کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی در بریتانیا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب ( تنا ) در لندن هشتمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی امسال در شهر بیرمینگهام بریتانیا مهمترین مرکز تجمع مسلمانان اهل سنت برگزار شد در این کنفرانس که جمع کثیری از علمای شیعه وسنی شرکت داشتند همگان بر ضرورت وحدت وهمدلی مسلمانان تاکید نموده وخواستار مقابله مسلمانان با گروه های تکفیری وتروریستی شدند. 

هشتمین کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی امسال برای اولین بار بطور مشترک توسط مجلس عمل بریتانیا و مرکز اسلامی انگیس در مسجد اسپارک بروک شهر بیرمینگهام متعلق به مسلمانان اهل سنت برگزار شد .
 
حجت الاسلام حسین محمدیان مسئول مرکز فرهنگی امام رضا (ع) در بیرمینگهام ضمن گفتگو با خبرنگار تنا در لندن یادآور شد که کنفرانس امسال دارای ویژه گی های منحصر بفردی بود که آنرا نسبت به سنوات گذشته متمایز می سازد. از جمله اینکه علیرغم سالهای گذشته که این کنفرانس تنها در لندن ودر مرکز اسلامی انگلیس برگزار می شد اینبار در شهر بیرمینگهام یکی از مهمترین مراکز تجمع گروه های اهل سنت در بریتانیا ودر مسجدی متعلق به خود آنان برگزار شد. 

وی علت این امر را استقبال بی سابقه گروه های اهل سنت از این مسئله دانست وافزود : خوشبختانه مسئولیت اجرایی آنرا نیز خود آنها بعهده گرفتند . 

همچنین یکی از برگزارکنندگان اصلی این کنفرانس یعنی مجلس عمل بریتانیا متشکل از نمایندگان هشت گروه از مذاهب اهل سنت بود که همه آنها بر شیوه و روش گفتگو و تفاهم میان گروه ها و مذاهب اسلامی از جمله بین شیعه وسنی تاکید دارند . 

از دیگر ویژه گی های کنفرانس امسال حضور علمای همه مذاهب اهل سنت مانند شافعی، حنفی ،مالکی، اهل حدیث، صوفیه و دیگر گروه های اهل سنت در کنار علمای شیعه بود. 

این کنفرانس عصر روز شنبه ودر دو بخش برگزار شد که بخش اول توسط علمای اهل سنت وبخش دوم توسط علمای شیعه اداره گردید.

حجت الاسلام والمسلمین شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به تنوع فرهنگی ، نژادی ، قومی وزبانی درمیان مسلمانان ،عقیده به دین اسلام را مهمترین عامل و نقطه مشترک بین آنان دانست وافزود : مهمترین مشکل دنیا این است که بسیاری از مردم زیبایی دین ومعنویت را درک نکرده اندواین باعث رنج انسانها می شود .

وی همچنین یادآور شد که متاسفانه بعضی تصور می کنند ما می خواهیم علیه کسی متحد شویم درحالی که وحدت ما علیه کسی نیست ودر مسیر وحدت ما حتی اهل کتاب را هم بسوی دوستی وبرادری دعوت می کنیم.

علامه نورالاقطاب صدیق از علما و رهبران صوفیه نیز با ابراز تاسف از اینکه موضوعی مانند داعش امروز ما را در این مکان گردهم آورده گفت: اسلام ومسلمان بودن دو موضوع مجزا است وعمل هر فردی با عنوان مسلمان نمی تواند به پای اسلام نوشته شود همانطور که در مسیحیت و یهودیت هم این مسئله صدق می کند.

وی یاد آور شد که الحمدالله همه ارگانها و علمای اسلام یکصدا متفق القول هستند که این اعمال و رفتارهایی که امروز از گروه های تروریستی مانند داعش سر می زند ربطی به اسلام و مسلمانان واقعی ندارد.

محمدعبدالهادی العمری رییس جماعت اهل حدیث بریتانیا هم دیگر سخنران این نشست بود که ضمن تاکید براهمیت تاسیس یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای که با هدف تقریب و توسعه فرهنگ اسلامی فعالیت کند گفت : اگر مسلمانان طبق گفته پیامبر اسلام پشتیبان یکدیگر باشند و نزاع نکنند دشمنان برآنها برتری نخواهند یافت. 

وی افزود اهداف اسلام را فقط با وحدت کامل می توان به دست آورد وحدتی که باعث استقلال از قدرتهای بیگانه وغیر مسلمان شود.

رییس جماعت اهل حدیث بریتانیا همچنین گفت : متاسفانه در برخی کشورهای عربی  بعضی از صاحبان فتوا در فضاهای اینترنتی براساس شنیده ها وبدون شواهد عینی فتوا می دهند و جوانانی که بیشتر به شنیده ها تکیه می کنند از آنها تبعیت می کنند.در حالی که باید براساس اصول و ضوابط عمل کرد نه براساس شایعات و شنیده ها.

دراین مراسم که عصر روز شنبه 22 شهریور ماه برگزار شد کلیه سخنرانان وعلمای شیعه وسنی برلزوم گفتگوی بیشتر میان علمای اسلام بمنظور رفع هرچه بیشتر سوء تفاهم ها وایجاد اتحاد میان مسلمانان جهان با هدف خنثی کردن توطعه های دشمنان اسلام تاکید ورزیدند.
https://taghribnews.com/vdceov8zpjh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی