>> داعش رئیس اداره باستان شناسی پالمیر سوریه را گردن زد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 202193
رسانه های انگلیس

داعش رئیس اداره باستان شناسی پالمیر سوریه را گردن زد

تنا-لندن
خالد اسعد که 82 سال داشت از یک ماه قبل به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود.
داعش رئیس اداره باستان شناسی پالمیر سوریه را گردن زد

داعش خالد اسعد رئیس 82 ساله اداره باستان شناسی شهر باستانی پالمیر در سوریه را سر برید.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، امروز صبح رسانه های انگلیس خبری را منتشر کردند مبنی بر کشته شدن خالد اسعد رئیس اداره باستان شناسی شهر تاریخی پالمیر در سوریه.

به گزارش رسانه ها خالد اسعد که 82 سال داشت از یک ماه قبل به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود.

برپایه این گزارش، مامون عبدالکریم رئیس اداره باستان شناسی سوریه به نقل از خانواده خالد اسعد گفته است: رئیس اداره باستانشناسی شهر پالمیر که بیش از 50 سال مسئولیت حفاظت از این آثار ارزشمند باستانی را بر عهده داشت،روز سه شنبه بدسا تروریستهای داعش گردن زده و جسد او در میدان اصلی شهر پالمیر از ستونی آویزان شد.

آثار باستانی شهر پالمیر از ارزشمند ترین آثار باقی مانده در خاور میانه محسوب می شود و گفته شده است مربوط به دوران تمدن نوسنگی است که بقایای ارزشمند ومتنوعی از تمدن های گوناگون خاورمیانه مربوط به دوره های پیش از میلاد مسیح در آن دیده می شود.

تصرف شهر پالمیرا به دست نیروهای داعش در ماه مه امسال به دلیل اینکه بعنوان آثار ثبت شده جهانی در سازمان یونسکو محسوب می شود نگرانی های زیادی را در محافل بین المللی ایجاد کرد.
گفته می شود با توجه به شیوه برخورد داعشی ها با آثار تاریخی وباستانی در مناطق تحت اشغال آنها هنوز از میزان ونحوه خسارت های احتمالی وارده به این آثار ارزشمند باستانی و همینطور سرنوشت ساکنان این شهر گزارش دقیقی در دست نیست.

روزنامه گاردین هم نوشت: قاتلان مقابل جسد آویزان شده خالد اسعد بر ستونی در شهر پالمیرا تابلویی نصب کرده اند که بر روی آن جرمش را همکاری با دولت بشار اسد و نگهداری از آثار باستانی این شهر نوشته اند.

 
https://taghribnews.com/vdceow8wxjh87zi.b9bj.html
مرجع : رسانه های انگلیس- خبرنگار تنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی