تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 272493

​سازمان ملل وضعیت انسانی سودان جنوبی را خطرناک خواند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که سازمان ملل وضعیت انسانی در سودان جنوبی را بسیار اسفبار و خطرناک توصیف کرده است.
​سازمان ملل وضعیت انسانی سودان جنوبی را خطرناک خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نمایندگی سازمان ملل در شهر جوبا، پایتخت سودان جنوبی، دیروز (چهارشنبه) طی گزارشی اعلام کرد: گرچه امروزه دیگر نقطه قحطی زده ای در سودان جنوبی وجود ندارد، اما هنوز بیش از 6 میلیون شهروند این کشور در مرحله گرسنگی عادی و 2 میلیون نفر نیز در آستانه گرسنگی حاد قرار دارند، لذا هنوز نمی توان گفت که وضعیت نابسامان انسانی در این کشور برطرف شده، بلکه به تدریج بدتر نیز می شود.

این گزارش پیش بینی کرد که این وضعیت برای نیمی از جمعیت این کشور در فاصله زمانی ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر) به دلیل ادامه درگیری های قومی ناامن تر نیز خواهد شد.

اداره ملی آمار سودان جنوبی پیش بینی کرده است، وضعیت انسانی این کشور از سال 2011 به این سو به تدریج رو به وخامت گذاشته و حتی در مواقعی بدتر از وضعیت در سومالی که به عنوان ناامن ترین کشور جهان شناخته می شود نیز شده است.

براساس این گزارش، اگرچه قحطی ناشی از خشکسالی تا حدودی قابل کنترل است، اما بحران اجتماعی و قومی و درگیرهای ناشی از آن موجب شده وضعیت انسانی در این کشور به مراتب بدتر از قبل شود.

از این رو، "دیوید شیرر" رئیس هیأت صلح‌بان سازمان ملل در جوبا گفت: جنگ داخلی در سودان جنوبی از درگیری بین دو طرف یعنی طرفداران "سلوا کی یر" رئیس‌جمهور و طرفداران "ریگ ماشار" معاون سابق وی خارج شده و به درگیری های قبیله ای چند طرفه تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه رفع این شکاف و برقراری صلح در این کشور دست نیافتنی است، افزود: این درگیری‌ها بر مناطق استوایی جنوبی تأثیر گذاشته و تشدید درگیری‌ها نیز به افزایش تعداد پناهندگان در سودان جنوبی منجر شده است.

براساس این گزارش، چنانچه چاره ای معقول و فوری برای وضعیت اجتماعی سودان اندیشیده نشود، وضعیت انسانی آن به مراتب بدتر از قبل خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdceow8wxjh8fei.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی