>> دهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در کردستان آغاز شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 293490
با حضور شعرای اهل سنت و اهل تشیع کشور؛

دهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در کردستان آغاز شد

دهمین کنگره ملی شعر عاشورایی با حضور 310 شرکت کننده از مناطق مختلف کشور به میزبانی شهر قروه أغاز شد.
دهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در کردستان آغاز شد
به گزارش خبرنگار تقریب از قروه، دهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه با حضور ۳۱۰ شرکت کننده از سراسر ایران و ۶۵۰ اثر ارسالی از امروز آغاز شده است و فردا با معرفی صاحبان آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در مراسم آغاز به کار این کنگره اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد رشد قابل توجه تعداد آثار به دبیرخانه کنگره هستیم.

شهلا مژده افزود: استقبال بی نظیر شعرای اهل سنت و اهل تشیع کشور از این کنگره موجب شده است که از افراد 15 سال تا 85 سال آثاری را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: 39 مقاله علمی و پژوهشی نیز در بخش مقالات به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که فردا از صاحبان آثار در این دو بخش تجلیل خواهد شد.

وی اعلام کرد: بیشترین تعداد آثار رسیده مختص به استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، زنجان، تبریز، هرمزگان و اردبیل می باشد.

قائم مقام مؤسسه بین المللی دین پژوهان جوان نیز در مراسم آغاز به کار این کنگره اظهار کرد: مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع ایران اسلامی با مودت و محبت ویژه خویش نسبت به اهل بیت(ع) آثاری فاخر را در عرصه شعر به جهانیان ارایه کرده اند و این مهم در منطقه کردستان به عینه دیده می شود.

حجت الاسلام حمید سوری از قیام عاشورا به عنوان یک حماسه بزرگ یاد کرد که در این راستا باید شعرا به واکاوی بپردازند و آثاری ماندگار را خلق کنند.

وی افزود: شعر باید دارای احساس، ویژگی ابداع و اخلاص باشد و این سه مشخصه ای است که آن اثر ادبی را برای همیشه ماندگار کند.

امام جمعه قروه نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه هنر باید شاعران به نیازسنجی بپردازند و نیاز مخاطبان را درنظر بگیرند و با توجه به شرایط جامعه به خلق آثاری فاخر و ماندگار همت گمارند.

حجت الاسلام باباییان افزود: امیدواریم هر سال علاوه بر افزایش کمی آثار بر کیفیت آثار نیز افزوده شود و شاهد تأثیرگذاری بیش از پیش آثار ارایه شده در این کنگره بر جامعه جوان باشیم.
https://taghribnews.com/vdceox8w7jh8oei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی