>> عربستان مانع ورود کمکهای بشردوستانه به یمن می‌شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : 293698
با هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی صنعا؛

عربستان مانع ورود کمکهای بشردوستانه به یمن می‌شود

یمن اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با هدف جلوگیری از ورود کمکهای بشر دوستانه فرودگاه بین المللی صنعا را بمباران کرده است.
عربستان مانع ورود کمکهای بشردوستانه به یمن می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، انصار الله با صدور بیانه ای اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان فرودگاه بین المللی صنعا را بمبماران کرده تا کمکهای بشردوستانه سازمان ملل به دست شهروندان یمنی نرسد.

در این بیانیه آمده که عربستان امروز فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده که منجر به نابودی سیستم رادیویی فرودگاه شده تا به این ترتیب تنها تحرکات موجود در فرودگاه صنعا که مربوط به ورود هواپیماهای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بوده، متوقف شود.

شرکت هواپیمایی یمن هم این اقدام را نقض آشکار قوانین و معادات بین المللی دانسته و تأکید کرده این اقدام عربستان به معنای رویارویی آشکار با سازمان ملل و نهادهای بین المللی و ماده 3 توافق شیگاکو در خصوص ممنوعیت هدف قرار دادن فرودگاه های غیر نظامی است.

شرکت هواپیمایی مدنی یمن اعلام کرده که نهادهای بین المللی و شورای امنیت باید مسئولیت خود را در قبال تجاوزهای آشکار عربستان بر عهده بگیرد و خواستار بررسی فوری این مسأله و اتخاذ مواضع قاطعی در خصوص اقدامات ضد بشری عربستان شده است.

این سازمان از نهادهای بین المللی خواسته ساز و کار از سرگیری تحرکات هوایی و پروازهای مدنی از و به فرودگاه صنعا اتخاذ شود.
 
https://taghribnews.com/vdceox8wvjh8opi.b9bj.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی