تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 220265
وزارت خارجه سوریه:

هدف حملات تروریستی زینبیه توقف مذاکرات سوری- سوری بود

وزارت خارجه سوریه درنامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام کرد: حملات تروریستی به منطقه زینبیه، تلاشی برای متوقف کردن گفتگوهای سوری- سوری در ژنو بوده است.
هدف حملات تروریستی زینبیه توقف مذاکرات سوری- سوری بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  وزارت خارجه سوریه در دو نامه مشابه به شورای امنیت و سازمان ملل نوشت: انفجارهای تروریستی منطقه مسکونی زینبیه در استان ریف دمشق در چارچوب اقدامات گروه های تروریستی مورد حمایت دولت های خارجی ترکیه، عربستان و قطر برای متوقف کردن گفت وگوی های سوری- سوری انجام شد.

وزارت خارجه سوریه ای این انفجارهار تروریستی را بزدلانه خواند و تأکیدکرد: هدف قراردادن شهروندان بی گناه سوریه برای بالابردن روحیه عناصر تروریستی که هر روز شکستهای پی درپی از ارتش سوریه متحمل می شوند، راه بجایی نخواهد برد.

در این دو نامه آمده است: گروه های تروریستی بعدازظهر یکشنبه یک خودروی بمب گذاری شده را نزدیک یکی از ایستگاه های اتوبوس محله مسکونی "کوع السودان" در منطقه زینبیه منفجرکردند؛ پس از آن دو عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را بین مردم و کسانی که برای کمک به مجروحان آمده بودند، منفجر کردند.

در این سه حمله تروریستی 60 غیرنظامی کشته و بیش از 105 نفر زخمی شدند که حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. عاملان این جنایت در بیانیه ای خود اعلام کردند این انفجار درحمایت از هیأت مخالفان ریاض که برای مذاکره با هیأت دولت سوریه در ژنو حاضر شدند، صورت گرفته است.

سوریه در این دو نامه باردیگر از شورای امنیت خواست که براساس قطعنامه های بین المللی اقدامات قاطعی را برای مقابله با دولتهایی که از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، اتخاذ کند. همچنین از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواسته شده تا حملات تروریستی و دیگر حملات به شهروندان بی دفاع سوری را، محکوم کند.
 
https://taghribnews.com/vdcep78wnjh8wwi.b9bj.html
مرجع : سانا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی