تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 269163
ظریف:

آفریقا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ایران اهمیت ویژه ای دارد

"محمد جبراییل سیسه" وزیر مشاور در امورخارجه سیرالئون با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد؛ دو طرف در این دیدار در خصوص چگونگی افزایش همکاریهای دو کشور در همه زمینه ها گفتگو و تبادل نظر کردند.
آفریقا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ایران اهمیت ویژه ای دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جواد ظریف" عصر چهارشنبه در این دیدار گفت: آفریقا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و گسترش روابط با آفریقا از ابتدای انقلاب در اولویت ما بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی موجود در روابط دو کشور ایران و سیرالئون افزود: در دوران جدید ریاست جمهوری جناب آقای دکتر روحانی می توانیم با استفاده ازمکانیزم های عملی، روابط اقتصادی دو کشور را بیش از گذشته افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو کشور را در این زمینه مهم ارزیابی کرد.‌

ظریف همچنین با اشاره به حوادث تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی، آمادگی کشورمان را برای همکاری با سیرالئون در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعلام کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت:افزایش روابط در همه زمینه ها در دستور کار دولت متبوعش قرار دارد.

محمد جبرییل سیسه افزود: در سال 2015 میان دو کشور یک یادداشت تفاهم همکاریهای اقتصادی به امضاء رسیده و کشورش خواهان استفاده روز افزون از ظرفیت های اقتصادی ایران است.

وی سپس بر نقش تعیین کننده ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و همچنین در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: کشورش آماده همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.
 
https://taghribnews.com/vdcepo8wxjh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی