تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 169560
وزیر امور خارجه عراق:

هر نوع همکاری خارجی برای مبارزه با داعش با هماهنگی ارتش عراق خواهد بود

ابراهیم جعفری با اشاره به اینکه ۴۱ کشور در جنگ با داعش با بغداد همکاری می کنند، تأکید کرد: هر نوع همکاری خارجی برای مبارزه با داعش با هماهنگی ارتش عراق خواهد بود.
هر نوع همکاری خارجی برای مبارزه با داعش با هماهنگی ارتش عراق خواهد بود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "ابراهیم جعفری" وزیر امور خارجه عراق در گفت و گو با شبکه العربیه، با اشاره به دیدارش با "محمد جواد ظریف" و "سعود الفیصل" وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: به نظر من فضای کنونی برای بازگشت روابط ایران و عربستان به شرایط عادی گذشته فراهم است، ما در جده و پاریس برای نزدیک شدن تهران و ریاض زمینه سازی کردیم، به نظر ما این اقدام به نفع همه است و سود آن به این دو کشور محدود نمی شود و تاثیر مثبتی بر امنیت منطقه دارد.

وی درباره کمک ایران به عراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ما خواهان همکاری همه کشورها هستیم، به شرط آنکه این همکاری ها با پیش شرطی نباشد که حاکمیت ملی عراق را نقض کند، بدون شک درخواست کمک ما محدود به ائتلاف بین المللی نخواهد بود، البته این ائتلاف به ما کمک خواهد کرد همانطور که در نشست های جده و پاریس بر این مسئله تاکید شد.

وزیر امور خارجه عراق افزود: ما تاکید کرده ایم که همکاری همه طرف ها باید توسط نیروهای مسلح عراق باشد، ما نمی خواهیم همکاری علیه داعش محدود به یک طرف باشد، همه طرف ها باید با هماهنگی نیروهای مسلح عراق عمل کنند، زیرا ممکن است اقدام کشورها بدون هماهنگی با ارتش عراق منجر به موازی کاری شود، درست است که ما نتوانستیم همه طرف ها را در یک ائتلاف در کنار هم قرار دهیم، اما نمی خواهیم عراق به عرصه کشمکش خارجی تبدیل شود که مردم قربانی آن باشند.

وی درباره تصمیم عربستان برای بازگشایی سفارتخانه اش در بغداد گفت: سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در دیدار دوجانبه تاکید کرد ریاض برای بازگشایی سفارت خود در بغداد تصمیم گیری کرده است، تصمیم سیاسی در این باره اتخاذ شده است و بعضی مسایل فنی و تعمیر ساختمان سفارت مطرح است.

ابراهیم جعفری افزود: داعش در جامعه عراق ریشه ندارد و به همین علت ما امیدواریم نابودی آن در کوتاه مدت باشد، جامعه جهانی نباید عراق را در مبارزه با داعش تنها بگذارد، چهل و یک کشور در جنگ با داعش با بغداد همکاری می کنند، عراق در حال جنگ سرنوشت سازی با داعش است.
https://taghribnews.com/vdcepo8z7jh8pni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی