تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 298062
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

​مسلمانان با اتحاد خود مقابل زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل بایستند

نماز وحدت آفرین عبادی سیاسی جمعه در شهرستان های مختلف کردنشین آذربایجان غربی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
​مسلمانان با اتحاد خود مقابل زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل بایستند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مردم اهل سنت آذربایجان غربی با حضور در میعادگاه های نماز جمعه به برپایی این آیین عبادی سیاسی پرداختند و در آن ائمه جمعه اهل سنت استان تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص قدس را به شدت محکوم کردند و خواستار تقویت وحدت و ایستادگی کشورهای اسلامی در مقابل این تصمیم شدند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت رویارویی جهان اسلام با سیاست جدید آمریکا مبنی بر تغییر پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی از تل‌آویو به شهر قدس تاکید کردند.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی را توطئه ای جدید برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی  دانست و خواستار حفظ وحدت در بین امت اسلامی شد.

وی افزود: پیروزی های جهان اسلام با تقویت وحدت و انسجام امت مسلمان امکان پذیر است و ضروریست فعالان جهان اسلام در برابر چالش های موجود در بین امت اسلامی مواضعی یکپارچه اتخاذ کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تجدید میثاق و پیمانی مجدد برای همبستگی و همگرایی در جهان اسلام و فرصتی مغتنم برای هم افزایی نخبگان دینی در حل معضلات امت اسلامی بود.

اقدام نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم می کنیم

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: اقدام نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنیم.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: قدس شریف، قبله اولین مسلمانان و سرزمینی مقدس مربوط به همه ادیان الهی است و رژیم صهیونیستی سالیان سال در صدد تعرض به این مکان مقدس بوده و امروز این شرایط را فراهم دیده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ادعای دشمنان اسلام در رابطه با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ناشی از ناتوانی و عجز آنها دانستند و فرمودند که دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد.

آمریکای جنایتکار به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

امام جمعه بوکان گفت: آمریکای جنایتکار به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم غاصب اشغالگر قدس است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ملت‌های مسلمان نباید نسبت به تصمیم غلط و بی خردانه رئیس جمهور آمریکا دست روی دست گذاشته و نظاره ‌گر باشند بلکه باید با اتحاد و انسجام مقابل این زیاده خواهی آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی بایستند.

وی افزود: بیت‌المقدس متعلق به قشر خاصی نیست بلکه قبله نخست مسلمانان و ادیان آسمانی و متعلق به همه مسلمانان است.

امام جمعه بوکان تاکید کرد: باید اتحادی که پیامبر اکرم (ص) پایه‌گذاری کرد را ادامه دهیم و نگذاریم دشمنان اسلام با ضربه زدن به انسجام ما به اهداف شوم خود دست یابند.

هفته وحدت حلقه اتحاد میان مسلمانان است

امام جمعه سردشت با بیان اینکه هفته وحدت حلقه اتحاد میان مسلمانان است، گفت: وحدت میان مسلمانان و اتحاد بین فرق اسلامی در شرایط امروزی امری لازم و ضروری است.

ماموستا ملاسلام امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جشن های هفته وحدت و مولودی ‌خوانی با شکوه هر چه تمام تر در شهرستان سردشت برگزار و بر تقویت اتحاد بیش از پیش شیعه و سنی تأکید شد.

وی افزود: پیام هفته وحدت نعمت امنیت و آسایش است که در ایران اسلامی و در بین شیعه و تسنن به وجود آمده است لذا باید این مهم را قدر دانسته و همواره به دنبال ارتقای وحدت باشیم.

تصمیم ترامپ غیرعقلانی است

امام جمعه موقت اهل سنت نقده گفت: موضع گیری های کشورهای اسلامی نسبت به تصمیم ترامپ در خصوص قدس حاکی از غیرعقلانی بودن آن است.

ماموستا خالد محمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: چنین تصمیمات سخیف و بی اساس بر روی وحدت ملت ها تاثیر مستقیم دارد به طوری که وحدت بیشتر امت اسلام و همچنین مقدمات نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم می کند.

دنیای اسلام باید به روحیه استکباری پاسخ دهد

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: با تصمیم دولت استکبار مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، زمان آن رسیده است تا دنیای اسلام به روحیه استکباری پاسخ دهد.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در شرایط فعلی علما و اندیشمندان باید حرکت بیداری اسلامی را تقویت و هدایت کنند.

وی افزود: بیت المقدس امانتی بر گردن همه مسلمانان است و اکنون زمان آن رسیده که همه جهان در برابر سیاست آمریکای جهان خوار، اشغالگری صهیونیست ها و تعرض علیه ملت فلسطین بایستند و از حریم مقدسات آن دفاع کنند.

تنها راه نجات فلسطین اشغالی اتحاد و مقاومت است

امام جمعه مهاباد گفت: به دنبال به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، سرتاسر جهان علیه این اقدام بپا خواسته اند، حمایت خود را از قدس و فلسطین اعلام می کنند و سبب شد که عکس ترامپ و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش بکشند که این اعتراضات نشانه بی اساس بودن این تصمیم است.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید به اینکه تنها راه نجات فلسطین اشغالی اتحاد و مقاومت است، اظهار داشت: همه یک صدا، همگام و همراه با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اقدام سخیف ترامپ را محکوم می کنیم تا دشمنان بدانند قدس تا ابد پایتخت فلسطین و محور اصلی وحدت مسلمانان خواهد ماند.

اقدام ترامپ به منظور مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت شهرستان اشنویه گفت: بعد برچیده شدن خیمه منفور تکفیری ها از منطقه خاورمیانه، رئیس جمهور آمریکا به منظور مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی و ماندن در منطقه خاورمیانه این بار از زاویه اهانت به مقدسات مسلمین جهان و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل دست به این اقدام ناشایست و نابخردانه زده است.

ماموستا ملاصلاح نیرومند در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز بیت المقدس که محل عروج رسول (ص) به آسمان ها و اولین قبله گاه مسلمین است مورد اهانت قرار گرفته است لذا می طلبد جهان اسلام و دول عربی ضمن دست برداری از دوستی با این دو رژیم، اقدامات پیشگیرانه ای را اتخاد کنند و با اتحاد و انسجام زیر لوای پرچم لااله الاالله و محمدرسول و القدس لنا اجازه ندهند این مکان مقدس با کفار جهانی آلوده و نجس شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با کمال تاسف می بینیم بعضی از دول عرب منطقه و جهان اسلام ضمن داشتن روابط حسنه با استکبار جهانی با پول نفت سلاح های آنها را خریداری می کنند و بر سر ملت های مظلوم و آزادی خواه که ندای بیداری اسلامی را سر می دهند می ریزند که این رفتار را به خوبی در یمن، لیبی، بحرین و دیگر کشورها می بینیم.
https://taghribnews.com/vdcepv8wwjh8o7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی