تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 213362

پیشرویهای ارتش عراق و هلاکت دهها تروریست

در ادامه پیشروی نیروهای عراقی در مقابله با داعش، دهها تروریست به هلاکت رسیدند و منطقه الرمیله از کنترل آنان خارج شد.
پیشرویهای ارتش عراق و هلاکت دهها تروریست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای مشترک عراقی در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار کنترل منطقه "الرمیله" در شرق شهر الرمادی، مرکز این استان را در دست گرفتند.

در  درگیری شدید میان نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش، پایگاه‌های داعش و خودروهای نظامی آنان  با جنگنده ها و موشکها هدف قرار گرفت و دهها تروریست به هلاکت رسیدند.

"سلمان الفهداوی" یکی از رهبران عشایر الانبار تاکید کرد: داعشی‌هایی که در اطراف شهر الرمادی بودند، در حال عقب نشینی از پایگاه‌های خود به ویژه در منطقه التأمیم هستند و پس از موفقیت نیروهای عراقی در آزادسازی پل استراتژیک "فلسطین" داعشی‌ها کاملا محاصره شده‌اند.

به گفته منابع امنیتی، نیروهای عراقی عملیاتی را در شرق صلاح الدین انجام دادند و مواضع داعش در ارتفاعات حمرین را بمباران کردند که به کشته شدن تعدادی از افراد مسلح منجر شد.

در غرب تکریت نیز تعداد زیادی از داعشی‌ها کشته شدند و چند خودروی آن‌ها منهدم شد.

در همین رابطه و پس از آنکه اخیرا شهر سنجار بدست نیروهای کرد آزاد شد، "خالد العبیدی"وزیر دفاع عراق در بازدید از این شهر تاکید کرد که از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواسته است تا ایزدی‌ها در سنجار را مسلح کند.

وی بر نزدیک بودن آغاز عملیات آزادسازی نینوا و آزادسازی شهر رمادی تاکیدکرد و گفت: عملیات نظامی در الانبار براساس برنامه مشخص پیش می‌رود و آزادسازی موصل از اقلیم کردستان و جنوب استان نینوا انجام خواهد شد و جنگی سرنوشت ساز و پایان داعش خواهد بود.  

العبیدی بر آمادگی دولت مرکزی عراق برای همکاری با دولت محلی نینوا و اقلیم کردستان جهت برقراری ثبات در سنجار و بازگشت ساکنانش به این شهر تاکید کرد.

فرماندهی تیپ 8 ارتش هم اعلام کرد که  نیروهای عراقی در عملیات باز پس گیری منطقه حصیبه الشرقیه در شرق الرمادی توانستند 6 خانه را ازتروریست های داعش پاکسازی کنند.
https://taghribnews.com/vdcepx8wwjh8zxi.b9bj.html
مرجع : سومریه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی