تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 221264

ورود فرماندهان جدید داعش به سرت لیبی

فرماندهان و نیروهای جدیدی در دو روز گذشته به گروه تروریستی داعش درشهر سرت لیبی پیوستند.
ورود فرماندهان جدید داعش به سرت لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه "الشروق" چاپ تونس نوشت: رسانه های لیبی با اعلام پیوستن فرماندهان جدید تروریست به گروه تروریستی داعش در سرت لیبی، افزودند که بیشتر این تروریست ها از اتباع کشورهای سوریه،عراق، تونس، سودان و دیگر کشورها هستند.
 
این رسانه ها به نقل از منابع محلی اعلام کردند که یک کاروان شامل 14خودرو با همراهی خودروهای نظامی در مجتمع واگادوگو در مرکز شهر سرت مستقر شدند.
 
برخی از ساکنان سرت نیز گفتند که افرادی را با ریش های قرمز که احتمالا از اتباع چچن و یا منطقه بالکان هستند، به سمت مجتمع سالن های واگادوگو می رفتند.
 
از سوی دیگر دادگاه اسلامی داعش دوشنبه فهرستی را با عنوان "فهرست مرگ" شامل نام 80 نفر منتشر کرد. لیست 51 نفره ديگري نیز بر دیوارهای دادگاه داعش نصب شده و حکم هر شخص نيز ذکر شده است.
 
به گفته منابع محلی، درفهرست 80 نفره نام افرادی است که دادگاه داعش آنها را به اعدام، صلیب کشیدن و تیرباران محکوم کرده است و بیشتر این افراد مسوولان محلی، قضات و ماموران نظامی و امنیتی هستند.
 
فهرست 51 نفری نیز شامل نام کسانی است که به شلاق، جریمه مالی و قطع دست محکوم شده اند و بر اساس این لیست تاکنون دست 6 نفر نیز قطع شده است.
 
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 به صحنه ناامنی و هرج و مرج تبدیل شده است. گروه تروریستی داعش نیز با بهره برداری از این وضعیت توانسته است جای پایی برای خود در لیبی آماده کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcepz8wejh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی