تاریخ انتشار۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 264988
شیخ الازهر:

برای تررویسم سیاه، مسلمان و مسیحی تفاوت ندارد/هدف از انفجارهای مصر شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی است

"احمد الطیب" شیخ الازهر، در واکنش به حملات ترویستی علیه کلیساهای مسیحیان قبطی در شهرهای طنطا و اسکندریه، هدف از این انفجارها را تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی و ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان مصر دانست.
برای تررویسم سیاه، مسلمان و مسیحی تفاوت ندارد/هدف از انفجارهای مصر شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی است
به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی وقوع دو انفجار تروریستی در دو کلیسای مصر و کشته شدن شماری از شهروندان مسیحی این کشور، احمد الطیب شیخ الازهر در سخنان خود در تلویزیون مصر ضمن تسلیت به مسیحیان و کلیسای مصر تأکید کرد: تروریسم سیاه میان مسلمان و مسیحی فرق نمی گذارد.

وی تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد، تنها یک قوم و طایفه خاص مصری را هدف قرار نداده است، این کار اقدامی جنایتکارانه برای ضربه زدن به ثبات و امنیت کشور و تلاش برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی، میان قبطی ها و مسلمانان مصری است تا برای پیگیری اهداف بعدی خرابکاران فراهم شود.

شیخ الازهر ادامه داد: هیهات و هیهات که تروریست ها بتوانند به هدف خود از این توطئه دست بیابند؛ چراکه مصر در طول تاریخ خود بارها در معرض چنین توطئه هایی قرار گرفته است و در هر بار دشمنان از نابودی مصر ناامید شده اند.

وی تأکید کرد که مردم مصر نیز همواره اهل صبر و ایستادگی بوده اند و این گونه حوادث نمی تواند در وحدت و یکپارچگی مردم تأثیری داشته باشد و من به مردم مسلمان و مسیحی مصر می گویم که در کنار برادران مصیبت دیده خود بمانید و با آنها همدردی کنید و از درد و رنج آنها بکاهید.
 

 
 
https://taghribnews.com/vdceve8wvjh8poi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی