تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 174780
قاضی نظیر احمد:

اهل قبله همه مسلمان هستند

نماینده پارلمان افغانستان با بیان اینکه تمام مسایل اختلافی ملل و امت ها و مذاهب در مسایل فقهی است، اظهار داشت:انبیای الهی یک ایمان دارند و امت اسلامی عقاید واحدی دارند؛ تکفیری ها امت اسلامی را تکفیر می کنند.
اهل قبله  همه مسلمان هستند
  به گزارش خبرنگار تقریب ، "قاضی نظیر احمد" نماینده پارلمان افغانستان، روز دوشنبه در دومین روز کنگره جهانی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: ایمان و عقیده معیار بزرگی انسان هاست؛  ایمان معیار تشخیص بزرگی انسان هاست.

وی افزود: رسول گرامی اسلام بیان می کنند که انبیا برادر هستند و دین واحدی دارند؛و امت اسلامی عقاید واحدی دارند؛ این تکفیری ها هستند که امت اسلامی تکفیر می کنند.

نماینده پارلمان افغانستان گفت: در احادیث قوی این مطلب بیان شده است که کسی که شهادتین را ذکر کرد دیگر نباید مورد تعرض قرار گیرد زیرا خون و جان و ناموس او محترم خواهد بود.

نظیر احمد یادآور شد: وقتی که این احادیث و آیات در این حوزه واضح است، چگونه می توان نسبت تکفیر به مسلمانان را داد؟ در کتب اهل سنت به وضوح این مساله بیان شده است که کسی نمی تواند اینگونه حکم تکفیر دهد و اهل قبله  همه مسلمان هستند؛ اهل سنت معتقد هستند که ما به هیچ اجازه حکم تکفیر به کسی نمی دهیم تا خودشان به این گناهان و ارتداد اعتراف نکرده اند؛ قتل و کشتن مسلمانان با قرآن و کلام پیامبر مخالفت صریح دارد.

وی گفت: افراطی گری های موجود باعث شده است این همه مشکلات در جمع ما ایجاد شود؛ غرب پلید هم سالانه میلیاردها دلار از جنگ ما مسلمانان سود می کند؛ رجال علمی جهان اسلام باید این مفسده را از بین خود بردارند.
https://taghribnews.com/vdceve8z7jh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی