تاریخ انتشار۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 154485
پورابراهیمی در گفت و گو با تقریب:

اقتصاد مقاومتی چیزی جدا از اقتصاد اسلامی نیست

تنا- اختصاصی
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اقتصاد اسلامی می تواند به عنوان یک الگوی موفق به سایر کشور های اسلامی ارائه شود.
اقتصاد مقاومتی چیزی جدا از اقتصاد اسلامی نیست
دکتر "محمد رضا پورابراهیمی" نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون اقتصادی مقاومتی و ارتباط آن با اقتصاد اسلامی گفت: من معتقدم بحث اقتصاد مقاومتی ریشه اش در مباحث اقتصاد اسلامی است و چیزی جدا از اقتصاد اسلامی نیست اما رویکرد و نگاه آن با یک ادبیات جدید مطرح می شود و آن ادبیات جدید این است که ما بتوانیم متناسب با شرایطی که در عرصه اقتصادی داریم اقداماتی را انجام دهیم که آن اقدامات هم بتواند اهداف ما در توسعه اقتصادی را پیگیری کند و هم بتواند ما را در مواجهه با فشار هایی که احیانا در حوزه تحریم ها با آن مواجه می شویم را به نحوی مدیریت کند.

وی افزود: الگوی اقتصاد اسلامی موضوعی است که ما در حوزه اجرایی در کشورمان طراحی کرده ایم و در حوزه عمل مفاهیم جدیدش تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را نیز مطرح کرده ایم لذا این دو جدای از هم نیستند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بحث اقتصاد مقاومتی مطابق با یک نگاه جدید و شرایط جدید است که در دل الگوی اسلامی و مرتبط با اقتصاد اسلامی است و از این جهت در راستای اقتصاد اسلامی انجام می شود که متناسب با مقتضیات و اولویت هایش تغییر می کند.

دکتر پور ابراهیمی پیرامون الگو شدن اقتصاد مقاومتی و ارائه آن به سایر کشور های اسلامی نیز گفت: اقتصاد اسلامی می تواند به عنوان یک الگوی موفق به سایر کشور های اسلامی هم ارائه شود چون نگاه ما مبتنی بر عدالت و ارزشهاست و در عین حال یک نگاه تخصصی و علمی نیز است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به نظرم آن چیزی که دیدگاه اقتصاد اسلامی را از دیدگاه اقتصاد غربی متفاوت می کند این است که توسعه اقتصادی در کشور ما مبتنی بر عدالت، حفظ ارزش ها و حفظ اهدافی که در حوزه اقتصاد دنبال می کنیم نظیر سعادت انسان است اما در اقتصاد غربی حداکثر سود مبنا است و ادبیاتش رسیدن به بازدهی بالا به هر قیمتی است.

وی افزود: امروز در کشورمان با این نگاه جدید مبتنی بر آموزه های اسلامی مسیر توسعه را طی می کنیم که با توانمندی های داخلی و اتکا به داشته های خودمان حرکتی را شروع کرده ایم تا در عرصه های اقتصادی نیز همانند خیلی از عرصه های دیگر بتوانیم موفق شویم.
https://taghribnews.com/vdceve8znjh8nei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی