تاریخ انتشار۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 187182

مراجع عراق تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند

مراجع دینی در عراق، در پیام های جداگانه تجاوز عربستان سعودی و کشورهای عربی به یمن را به شدت محکوم کردند.
مراجع عراق تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع دینی عراق در بیانیه ای تجاوز آشکار عربستان سعودی به یمن را که با حمایت آمریکا انجام شده است، محکوم کرد.
 
در بیانیه این مرجع دینی تأکید شده است: اقدامات تروریست ها علیه مسلمانان، چه در یمن و چه در کشورهای دیگر مانند عراق، سوریه، الجزایر، لیبی، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
 
این مرجع دینی تأکیدکرده: جنگ علیه یمن یک تجاوز غیرقانونی و غیرقابل توجیه است. زیرا ریختن خون مسلمانان و تجاوز به حریم آنان از هر فرقه و مذهبی که باشند، حرام است.
 
آیت الله بشیر نجفی به کشورهای درگیر جنگ با یمن توصیه کرد که ملت یمن را رها کنند و اجازه دهند که سرنوشت‌شان را خودشان تعیین کنند.
 
آیت الله سید کاظم حسینی حائری، دیگر مراجع دینی در عراق نیز در بیانیه ای تجاوز عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد و گفت: کاش دولت سعودی و هم پیمانانش فریادهای ملت بی دفاع غزه و لبنان را در حملات رژیم صهیونیستی  می شنیدند و به جای اینکه این تجاوز آشکار علیه مسلمانان یمن را رقم بزنند، همت خود را برای نجات آنها صرف می کردند.
 
این مرجع دینی در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است: استفاده دولت سعودی از روش تروریست ها در عراق، سوریه، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی و حمایت مالی و سلاحی این کشور از گروه های تکفیری و تروریستی ثابت کرد که عربستان از کسانی که طی چندین سال حمایتشان کرده است هراس دارد.
 
آیت الله حائری در این بیانیه همچنین به مسلمانان یمن توصیه کرده است که بر خدا توکل کنند و با صبر و ثابت قدم بودن در برابر ظلم و تجاوز متجاوزان بایستند و از خود دفاع کنند.
https://taghribnews.com/vdcevf8zwjh8vzi.b9bj.html
مرجع : العهد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی