تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 229086

انتقاد هماهنگ کننده معارضان سوري از دي ميستورا

رياض حجاب هماهنگ کننده معارضان سوري از تصميم کميته عالي مذاکرات براي تعليق مشارکتش در مذاکرات صلح در ژنو دفاع و از استفان دي ميستورا فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به سوريه به علت افزايش خشونتها انتقاد کرد.
انتقاد هماهنگ کننده معارضان سوري از دي ميستورا

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) ریاض حجاب که ؟همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و احمد داود اوغلو نخست وزير ترکيه به
در غازي انتپ در مرز سوریه سفر کرده است به خبرنگاران گفت: در دو سالي که دي ميستورا سمت فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به سوريه را برعهده دارد کشتار بیشتر و يا دو برابر شده و علاوه بر اين تعداد روستاها و مناطق محاصره شده نیز افزايش يافته است.   

انتقاد علني حجاب از دي ميستورا که بايد او را در تلاشهايش براي دستيابي به توافق صلح در سوريه بي طرف دانست نشان دهنده شدت تنش و شکنندگي روند صلحي است که زير نظر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار مي شود.   

با وجود فروپاشي آتش بس دي ميستورا به ادامه مذاکرات صلح متعهد شده است.  

اما حجاب مي گويد شکست مذاکرات بايد ارزيابي جديدي از طرف قدرتهاي بين المللي در خصوص اينکه دو طرف براي تشديد جنگ داخلي در سوريه آمادگي دارند به دنبال داشته باشد.   

برخي از ديپلماتها از دي ميستورا اعمال فشار براي موفقيت اين مذاکرات را خواستار شدند.   

حجاب دیروز از تصميم معارضان براي تعليق مذاکرات دفاع و ادعا کرد معارضان مشارکت خود را در اين مذاکرات به احترام خون سوري هايي که در بمباران نظام و متحدان او ريخته شده و احترام به سوريهايي که به علت محاصره از شدت گرسنگي جان باخته اند تعليق کرده اند.    
 
https://taghribnews.com/vdcevo8wpjh8w7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی