تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 268380
آیت الله اراکی در دیدار با دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین:

موضوع فلسطین مهمترین محور برای توحید صفوف مسلمین است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بر اهمیت موضوع فلسطین به عنوان اصلی ترین محور وحدت جهان اسلام تأکید کرد و افزود: نگاه جمهوری اسلامی به مسئله فلسطین یک نگاه صرفاً سیاسی و دیپلماتیک نیست بلکه خواستگاه موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین یک خواستگاه اعتقادی و آرمانی است.
موضوع فلسطین مهمترین محور برای توحید صفوف مسلمین است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» که در چچن روسیه در حال برگزاری است با "مصطفی برغوثی" دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین بر ضرورت اهتمام به مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تأکید کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار بر اهمیت موضوع فلسطین به عنوان اصلی ترین محور وحدت جهان اسلام تأکید کرد و افزود: نگاه جمهوری اسلامی به مسئله فلسطین یک نگاه صرفاً سیاسی و دیپلماتیک نیست بلکه خواستگاه موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین یک خواستگاه اعتقادی و آرمانی است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تشکیل اتحادیه علمای مقاومت توسط جمهوری اسلامی ایران به دست مجمع جهانی تقریب، برای حمایت همه جانبه‏ی علمای اسلام از آرمان فلسطینی، بر ضرورت همکاری و هم افزایی جریان های فلسطینی با این اتحادیه در راستای تحقق اهداف این نهاد اثرگزار تأکید کرد و افزود: این اتحادیه همواره در حال گسترش و توسعه در کشورهای مختلف جهان اسلام است و به صورت ماهانه و هفتگی اشخاص مهم و ذی نفوذ از نخبگان جهان اسلام به این اتحادیه می پیوندند.
 
آیت الله اراکی در ادامه با تمجید از مواضع شجاعانه و تأثیر گذار برغوثی پیرامون مسائل فلسطین از این شخصیت سیاسی فلسطین برای شرکت در اجلاس بعدی اتحادیه علمای مقاومت فلسطین که در هفته های آتی در لبنان برگزارمی گردد دعوت به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد شخصیت‏ها و رجال سیاسی و مذهبی فلسطین با حمایت همه جانبه خود از این پروژه مهم اسلامی ودینی، گام مؤثری در تحقق آرمان فلسطینی بردارند.
 
"مصطفی برغوثی" نیز در این دیدار با ابراز تشکر از مواضع مهم و اساسی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطینی از آیت الله اراکی دبیرکل و دکتر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی برای صحبت های جامع و قاطع آنها در کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» پیرامون اولویت اول قرار دادن مسئله فلسطین در بین مسائل جهان اسلام قدردانی کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل یکی از متحدان قوی خود در منطقه را از دست داد و در مقابل فلسطین از یک حامی قدرتمند و اثر گزار در جهان برخوردار شد.
 
دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین سپس با اشاره به تلاش‏های اثر گزار جمهوری اسلامی در بازگردان سرزمین های اشغالی و برقراری آسایش و امنیت به سرزمینهای فلسطینی افزود: بنده مدام این تلاش ها را دنبال می کنم و در جریان تلاش های جمهوری اسلامی در این عرصه حساس هستم.
 
این شخصیت فلسطینی سپس با اشاره به پیچیده تر شدن اوضاع پس از روی کار آمدن ترامپ، همه جنگ ها و نا امنی‏های منطقه‏ای را حاصل اتاق فکرهای صهیونیستی دانست و افزود: هدف اول رژیم صهیونیستی از بین بردن هرگونه رقیب خود در منطقه است که جنگ ایران و عراق هم نمونه‏ای از همین شیطنت اسرائیلی در منطقه بود.          
 
https://taghribnews.com/vdcevv8w7jh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی