تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 278587
عضو دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین :

امریکادر جهت منافع رژیم صهیونیستی عمل می کند/ باید امکان تحقق اهداف مشروع ملی فلسطینیان فراهم گردد

تنا - فلسطین
عضو دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین اظهار داشت: نتانیاهو از مرحله سقوط و عقب‌نشینی رسمی کشورهای عربی سوءاستفاده می‌کند تا دستاوردهای بیشتری را در راستای دیدگاه صهیونیستی کسب کند.
امریکادر جهت منافع رژیم صهیونیستی عمل می کند/ باید امکان تحقق اهداف مشروع ملی فلسطینیان فراهم گردد
دکتر "رباح مهنا عبثیه الرهان" عضو دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین، در گفتگو با خبرنگار تقریب، بر نقش ایالت متحده آمریکا در مسأله سازش با رژیم صهیونیستی غاصب تأکید کرد و گفت: تغییرهای مدیریتی در کاخ سفید بر خلاف تصور برخی از سران کشورهای عربی هیچ تغییری در عملکرد واشنگتن در این زمینه به وجود نمی آورد.

وی ادامه داد: این معامله قطعا با شکست مواجه می شود، چرا که آمریکا کاملا در جهت منافع رژیم صهیونیستی عمل می کند و کسانی که جای پای قدمهای آمریکا بگذراند، به چیزی دست نمی یابند و حتی نمی توانند یک قدم برای بازگرداندن حقوق غصب شده ملت فلسطین بردارند.

رباح مهنا عبثیه الرهان اظهار داشت: موضوع ناراحت‌کننده این است که برخی هنوز به این باور نرسیده‌ اند که نتانیاهو به هیچ راه‌حل و طرحی از جمله طرح موسوم به «ابتکار صلح عرب» معتقد نیست، طرحی که عقب‌نشینی از دو سوم خاک فلسطین را مطرح می‌کند؛ نتانیاهو فقط از مرحله سقوط و عقب‌نشینی رسمی کشورهای عربی سوءاستفاده می‌کند تا دستاوردهای بیشتری را در راستای دیدگاه صهیونیستی کسب کند و در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی در پاسخ به اظهارات برخی از مقامات کشورهای عربی در مورد  نشان دادن روی باز به اسرائیل و تأثیر آن بر آینده فلسطین گفت:کسی که این حرف را می زند در اشتباه است و باید مسیر خود را درست کند تا به این واقعیت برسد که  درگیری موجود ربطی به  کمکهای دریافتی و مانند آن ندارد، بلکه درگیری بر سر موجودیت است که به هیچ وجه جای چانه زنی ندارد.

وی در ادامه از سیاستهای "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتقاد کرد و گفت: متأسفانه ابومازن مانع اجرای تصمیمات شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در مورد تعلیق توافقات صورت گرفته با اسرائیل می شود.

عبثیه الرهان افزود:در این شرایط باید، به منظور پایندی به اصول ثابت و تشدید مبارزات علیه اشغالگری به هرشکلی و در هر زمانی، به نشانه اعتراض به خیابانها آمد؛ همه انتخابها باید در برابر مردم ما قرار گیرد تا امکان تحقق اهداف مشروع ملی فراهم گردد.
https://taghribnews.com/vdcevv8wfjh8fni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی