تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 158184

نگرانی رژیم صهیونیستی از نتایج آشتی ملی فلسطینیان

گسترش دامنه فعالیتهای مقاومت مردم فلسطین از نوار غزه به رام الله که از دستاوردهای آَشتی ملی مردم فلسطین است، صهیونیست‌ها را نگران کرده است.
نگرانی رژیم صهیونیستی از نتایج آشتی ملی فلسطینیان
گزارشکر کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به آشتی ملی گروه های فلسطینی، گفت: تشیع پیکر "عادل و عماد عوض الله" دو تن از مسؤولان حماس در کرانه باختری که در دهه نود به دست نظامیان اسرائیل کشته شدند، به راهپیمایی گسترده ای برای "قدرت نمایی" حماس تبدیل شد. پیکر این دو عضو شهید حماس، پس از سال ها امروز تحویل خانواده شان شد.

این گزارش می افزاید: با تبلور آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین مجوز برگزاری این مراسم را صادر کرد؛ شرکت کنندگان در این مراسم که به راهپیمایی تبدیل شد شعارهای علیه تشکیلات خودگردان فلسطین سر دادند.

به گفته گزارشگر این شبکه صهیونیستی، مدتها بود که حماس در کرانه باختری و شهر رام الله، در مجاورت دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین، این چنین قدرت نمایی نکرده بود.

یکی از فعالان حماس در این باره به گزارشگر این شبکه صهیونیستی گفت: حماس نه در زمان حال و نه در آینده، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد؛ حماس هیچگاه اشغالگران را نمی پذیرد.

گزارشگر اسرائیلی می گوید: رهبران حماس همواره از ابومازن می خواهند که آزادی بیشتری به حماس بدهد و بازداشت نیروهای آن را متوقف کند و در زمان برگزاری انتخابات (مجلس قانونگذاری فلسطین)، به نامزدهای حماس نیز اجازه حضور داده شود.

در صورتی که نامزد حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در کرانه باختری پیروز شود و ریاست تشکیلات خودگردان را برعهده بگیرد، اسرائیل در کرانه باختری نیز با دولتی مشابه حکومت غزه روبرو خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdcevv8zejh8nzi.b9bj.html
مرجع : alalam
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی