تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲
کد مطلب : 242289
سید حسن نصرالله:

حزب‎الله در جنگ احتمالی با اسرائیل پیروز خواهد شد

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را وعده خداوند به مجاهدان دانست و گفت: در صورت جنگی جدید با رژیم صهیونیستی، حزب الله بار دیگر پیروز میدان خواهد بود.
حزب‎الله در جنگ احتمالی با اسرائیل پیروز خواهد شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) سید حسن نصرالله، جمعه  29 مرداد، در گفتگو با شبکه المنار لبنان، پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی را وعده خداوند به مجاهدان دانست و خاطرنشان کرد: در مقابل حمایت مالی، تسلیحاتی و رسانه‌‌ای غرب از رژیم صهیونیستی، مقاومت مردمی وجود داشت که توانست این رژیم را به زانو درآورد.به گزارش پرس تی وی، دبیر کل حزب‌الله درباره موشک‌هایی که حزب‌الله در جنگ 33 روزه به سمت اسرائیل شلیک کرده بود، گفت: ما برای تأمین امنیت موشک‌هایمان تلاش زیادی کردیم و این موشک‌ها که به حیفا و سایر شهرهای اسرائیلی شلیک می‌شد، ساخت سوریه و تولید مقاومت بود.
 
دبیر کل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: برخی منکر پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه هستند در حالی که اسرائیل خود به شکست خود اعتراف کرد.
 
وی در ادامه سخنانش تاکید کرد:  اگر جنگ جدیدی علیه لبنان روی دهد، ما باز مطمئن هستیم که مقاومت پیروز خواهد شد.
 
دبیر کل جنبش حزب الله تاکید کرد:  از مهمترین اعترافات صهیونیست‌ها این است که اگر ما بخواهیم حزب الله را شکست دهیم، این کار از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده ای ندارد و از همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند.
 
سید حسن نصر الله تصریح کرد: حوادثی هم که امروز در سوریه اتفاق می افتد، نوعی انتقام‌گیری به خاطر جنگ ۳۳ روزه و ادامه همان جنگ است.
 
وی افزود: مشکلی که غرب در سوریه با آن مواجه شد، استقلال سیاسی این کشور بود و از همین رو، آنها از بهار عربی به عنوان بهانه ای برای ضربه زدن به سوریه استفاده کردند. مشکل دشمنان سوریه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه این است که وی حاضر به پذیرش خاورمیانه جدید که به معنای روی کار آمدن حکام و مقاماتِ تسلیم امرِ آمریکاست، نیست.
 
سید حسن نصر الله در بخش دیگری از گفتگوی خود به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: قویترین سلاحی که در دست دونالد ترامپ (نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) وجود دارد، داعش است؛ گروه‌های تکفیری و به ویژه داعش و جبهه النصره محصول یک کارخانه هستند.
 
    نصر الله با اشاره به مداخله جویی ترکیه در بحران سوریه تاکید کرد: آنکارا باید قبول کند که پروژه جنگ در سوریه به خط پایان رسیده است و این کشور دیگر نمی تواند وارد مسجد اموی شود، بلکه باید به دنبال راه حل سیاسی باشد.
 
وی تصریح کرد: اگر ترکیه مرزهای خود با سوریه را ببندد، عناصر مسلح نمی‌توانند وارد این کشور شوند و عربستان سعودی نمی‌تواند از طریق هوایی در میان گروه های تکفیری پول توزیع کند.
 
    دبیر کل حزب الله لبنان همچنین به مسئله دخالت عربستان در سوریه پرداخت و گفت: عربستان عناصر مسلح را از سراسر جهان برای جنگ در سوریه جمع کرده است و افرادی که در نبردهای بزرگ مشارکت دارند، اصالتا چچنی و یا از کشورهای دیگر هستند و عربستان سرکردگی آنها را بر عهده دارد.
 
وی افزود: اگر هرج و مرج در منطقه حاکم شود، در نهایت باعث نابودی رژیم صهیونیستی و ضربه خوردن به منافع آمریکا هم خواهد شد.
 
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان ضمن ابراز اطمینان از پیروزی در مقابل اسرائیل تاکید کرد: این رژیم چاره‌ای جز خروج از فلسطین نخواهد داشت و در سایه تحولات آتی آینده‌ای برای صهیونیست در منطقه وجود نخواهد داشت.
 
نصر الله  افزود: ما به وظیفه خود در زمینه دفاع از لبنان عمل می‌کنیم و در سوریه نیز وظیفه خود را انجام می‌دهیم و هرگز از عمل به این وظیفه خود دست نخواهیم کشید.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل ارتش لبنان برای مقابله با گروه های تکفیری، روحیه ملی گرایی و اراده و قدرت آن نیست، بلکه این یک تصمیم سیاسی است و برخی طرف ها مخالف برخورد ارتش با این گروه ها در جرود و عرسال هستند و این مشکل سیاسی از آنجا نشأت می‌گیرد که جبهه النصره همپیمانانی در داخل دولت لبنان دارد.
 
دبیر کل حزب الله لبنان همچنین افزود: در لبنان ادیان و مذاهب مختلفی داریم، اما یک طبقه سیاسی خاص قدرت را در انحصار خود گرفته است؛ ما پس از پیروزی در جنگ ۳۳ روزه خواستار در اختیار گرفتن قدرت نشدیم؛ چرا که این کار می توانست موجب بروز جنگ داخلی شود.
 
وی خاطر نشان کرد: گفتمان ما همیشه مبتنی بر این بوده است که راهی جز حفظ وحدت و یکپارچگی در لبنان نداریم و دلیل ما بر این مدعا این است که من خودم هیچ مشکلی برای حضور در دولتی که جریان المستقبل در آن حضور داشته باشد، ندارم.
 
وی در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره شایعات مربوط به نحوه شهادت پسرش مبنی بر این که وی در نبرد کشته نشده است، گفت:  این نوع اخبار در راستای جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت صورت میگیرد تا اعتماد مردم به ما از بین برود و معنویات آن‌ها نابود شود.
 
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: صحبت کردن درباره اختلافات شدید سنی ـ شیعی نوعی بزرگنمایی است و برخی طرف‌ها سعی در دامن زدن به این اختلافات را دارند.
 
وی افزود: ادعای وجود منازعه سنی ـ شیعی نادرست است و بسیاری از نیروهایی که در کنار ارتش سوریه می جنگند، از اهل سنت هستند و همین نیروهای اهل سنت نقش زیادی در پیروزی در فلوجه داشتند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcevw8wojh8ewi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی