تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 252981
امام جمعه مهاباد

* ​تصمیمات عملی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اتخاذ شود/ سران دول اسلامی جسورانه حرف خود را بیان کنند

امام جمعه مهاباد گفت: اتخاذ تصمیمات عملی پیرامون مشکلات جهان اسلام، مقابله با تفرقه افکنی و همبستگی بین کشورهای اسلامی باید در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
* ​تصمیمات عملی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اتخاذ شود/ سران دول اسلامی جسورانه حرف خود را بیان کنند
ماموستا ملاقادر سهرابی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه با بیان اینکه محور کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برای از بین بردن تفرقه است،گفت: این کنفرانس در شرایطی برگزار می شود که جهان اسلام به دلیل عدم همگرایی با چالش‌های بزرگی مواجه است و این اجلاس می‌تواند در جهت افزایش ارتباطات و تلاش برای جلوگیری از افزایش چالش‌ها فعالیت کند. سهرابی در ادامه سخنان خود متذکر شد: وضعیت موجود جهان اسلام نتیجه عدم وحدت بین گروه های مختلف مسلمانان است که به نفع دشمنان اسلام و به ضرر مسلمانان است. وی تاکید کرد: اگر مسلمانان ید واحد باشند و با یکدیگر متحد شوند می توانند در دهان همه دشمنان بزنند و اسلام را به پیش ببرند.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه تقریب اقوام و مذاهب لازمه ایجاد وحدت بین مسلمانان است،اضافه کرد:خواست مسلمانان برای وحدت با یکدیگر و حل اختلافات از عوامل موثر در استحکام روابط و وحدت بین مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه اگر در جهان اسلام وحدت وجود داشت و به مسائل حاشیه ای پرداخته نمی شد به یقین وضعیت کنونی را شاهد نبودیم، تصریح کرد: بیداری اسلامی لازمه دستیابی به منافع اسلام بوده و اختلاف بین مسلمانان موجب به انحراف کشیدن بیداری اسلامی می‌شود.
سهرابی یادآور شد: 56 کشور اسلامی در جهان دارای پرچم و امکانات لازم برای مستقل بودن هستند ولی متاسفانه هنوز نمی توانند حرف خود را به کرسی بنشانند.
امام جمعه مهاباد با تاکید به اینکه سران دول اسلامی باید مستقل فکر کنند و تصمیم بگیرند، اظهار امیدواری کرد سران دول وابسته اسلامی از قید و بندهای وابستگی بیرون آیند تا بتوانند جسورانه حرف خود را بیان کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcevw8wzjh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی