تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 253089
امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد و مدرس دانشگاه:

کنفرانس وحدت اسلامی مظهر اتحاد میان مسلمانان است/ وحدت نماد قدرت مسلمانان است

امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد و مدرس دانشگاه گفت: کنفرانس وحدت اسلامی مظهر اتحاد میان مسلمانان و بزرگ ترین گردهمایی اندیشمندان و فرهیختگان اندیشکده‌های جهان اسلام است.
کنفرانس وحدت اسلامی مظهر اتحاد میان مسلمانان است/ وحدت نماد قدرت مسلمانان است
ماموستا یحیی اسماعیلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه، گفت:در شرایط حساس کنونی تشکیل کنفرانس وحدت اسلامی یک ضرورت است و برگزاری آن ضربه بزرگی به دشمنان اسلام وارد می کند.
 وی با تاکید براینکه برگزاری چنین کنفرانس هایی تقریب مذاهب تقویت می شود، افزود: در شرایط کنونی تشکیل کنفرانس اسلامی یکی از مهمترین اقداماتی است که می توان در مقابل هجمه دشمنان انجام داد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس اسلامی باعث می شود به دنبال راه هایی حرکت کنیم که منجر به اتحاد مسلمانان شود، افزود: اهمیت برگزاری این کنفرانس در جمهوری اسلامی ایران از این جهت است که بزرگان جهان اسلام و مسئولان و علمای مسلمان، سالی یک بار در یک محل جمع می شوند و همین موضوع قدمی است برای حل برخی از مشکلات جهان اسلام .
ایجاد تفرقه در بین مسلمانان پیشینه تاریخی دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان پیشینه تاریخی دارد، گفت: خداوند در آيه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لا تفرقوا» انسان‌ها را به شناختن و چنگ زدن به حبل‌الله دعوت می‌كند، مسلمانان نيز به عنوان امت واحده بايد با شناسايی اين منابع و عمل به آن وحدت و يكپارچگی خود را حفظ كنند و هنگامی که شیعه و سنی اختلافات را کنار بگذارند می‌توانند مصداق امت واحده شوند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرده و به همین خاطر ما مسلمانان با توجه به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) باید اتحاد خود را حفظ کنیم و نگذاریم که دشمنان باعث تفرقه میان مسلمانان شوند.
 این مدرس دانشگاه  اسلام، قرآن و حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی را اصلی ترین و مهمترین نقاط مشترک شیعه و سنی برای رسیدن به اتحاد عنوان و تصریح کرد: یکی از اهداف ختمی مرتبت(ص) و اهل بیت(ع) این بود که با رفتار و سلوک صحیح مردم را به اسلام، وحدت و یکپارچگی دعوت کنند، همچنین خداوند متعال در قران کریم می فرماید که وظیفه همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی این است که با هم وحدت داشته باشند و از تفرقه بپرهیزند.
امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد در عین حال خاطرنشان کرد: وحدت باید وحدتی باشد که اسلام به آن معتقد است، وحدت اگر عملی نباشد قابل اعتبار نیست.

وی با بیان اینکه وحدت نماد قدرت مسلمانان است، گفت: در این شرایط حساس و برای مقابله با توطئه های دشمنان وظیفه هر مسلمان است که از تفرقه بپرهیزد، همچنان که بزرگان ما همچون ایت الله بروجردی، میرزا تقی قمی و شیخ شلتوت در سال هایی که استکبار درصدد ایجاد شکاف بین مسلمانان بود و اختلافات قومی و مذهبی را میان مسلمانان مطرح می کرد، بزرگترین وحدت را به وجود آوردند.
این مدرس دانشگاه، امام خمینی (ره) را به عنوان منادی و مظهر وحدت عنوان و تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز همان روش بزرگان قبلی را زنده کرد و با آینده نگری هفته وحدت را برای تشکیل ید واحده جهان اسلام قرار داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن امروز در فکر ایجاد انحراف می باشد، اضافه کرد: در شرایط حاضر امام خامنه‌ای پرچمدار بیداری اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است.
امام جمعه موقت اهل سنت مهاباد با بیان اینکه اختلاف بین شیعه و سنی در هر جای جهان اسلام باشد استعمار در آن سهیم است، متذکر شد: دشمن واقعی شیعه و سنی منافقان هستند، همان کسانی که داعش و تکفیری ها را به وجود آوردند تا به اسلام ضربه وارد کنند.
اسماعیلی اضافه کرد: منافقان به این نتیجه رسیدند که دین اسلام از طریق زور از بین نخواهد رفت لذا تنها راه حل را در ایجاد اختلاف میان مسلمانان دیدند و در این راستا شیعه و سنی انگلیسی درست کردند، در سوریه و عراق داعش را پدید آوردند تا با حرکات مذموم اسلام را وارونه نشان دهند و چهره اسلام را در غرب زشت نشان دهند.
https://taghribnews.com/vdcevx8wojh8n7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی