تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 220427
فؤاد معصوم:

مردم عراق، قادر به دفاع از کشورشان هستند

رئیس جمهور عراق تأکید کرد: قرار نیست ما برای حمایت از کشور خود از نیروهای زمینی خارجی استفاده کنیم و تا این لحظه نقش کشورهای عربی تنها ارسال کمک های بشردوستانه و اتخاذ مواضع سیاسی بوده است.
مردم عراق، قادر به دفاع از کشورشان هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فواد معصوم" در گفتگو با تلویزیون المیادین و در پاسخ به این پرسش که آیا دخالت ترکیه در عراق باعث دخالت کشورهای دیگر در این کشور می شود، گفت: تا این لحظه نقش کشورهای عربی در ارسال کمک های بشردوستانه و اتخاذ مواضع سیاسی است و عراق از هیچ کشوری نخواسته است، نیروهای زمینی خود را به عراق اعزام کنند، چرا که این کشور به هیچ نیروی زمینی خارجی نیازی ندارد.

وی ادامه داد: حضور مستشاران آمریکایی در عراق مانند وضع مستشاران ایرانی، ترکیه و انگلیسی است و مأموریت این مستشاران حمایت از ارتش عراق است.

فؤاد معصوم خاطرنشان کرد:  قرار نیست ما برای حمایت از کشور خود از نیروهای زمینی خارجی استفاده کنیم، عراقی ها می توانند از کشور خود دفاع کنند؛ توجه ما این است که پس از پایان یافتن حضور داعش در عراق از مرزهای خود با سوریه دفاع کنیم تا نیروهای داعش از این کشور وارد عراق نشوند.

رئیس جمهورعراق در پاسخ به این پرسش که آیا عراق آماده ایفای نقش میانجی برای حل تنش در روابط ایران و عربستان سعودی است، گفت: ما چنین آمادگی را داریم ولی طرف های دیگر وارد مسأله آشتی شدند که امیدواریم به موفقیت برسند؛ تنش در روابط ایران و عربستان سعودی و میان ایران و ترکیه برای منطقه خطرناک است و امیدواریم روابط آرام و باثباتی میان این کشورها وجود داشته باشد.

فواد معصوم در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای توافق هسته ای بر عراق تاثیرگذار است، گفت: شکی در این نیست که تاثیر دارد؛ ما از نخستین روز از این توافق حمایت کردیم و زمانی که این توافق اجرا شد، نامه ای به رئیس جمهور روحانی ارسال کردم و به وی تبریک گفتم چرا که این توافق ثبات منطقه را تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهور عراق افزود: سیاست های عراق وابسته به سیاست های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا نیست؛ ما در این منطقه زندگی می کنیم و نمی خواهیم در ائتلاف های منطقه ای یا بین المللی حضور داشته باشیم؛ خواسته ما این است که با همه کشورهای عربی و همسایگان روابط خوبی داشته باشیم.
https://taghribnews.com/vdcew78wfjh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی