تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 180620
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی:

مسلمانان باید با هر وسیله ای، اهانت به پیامبراسلام (ص) را پاسخ دهند

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مسلمانان جهان به هر وسیله ممکن باید با این حرکت اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) مبارزه کرده و آن را پاسخ دهند.
مسلمانان باید با هر وسیله ای، اهانت به پیامبراسلام (ص) را پاسخ دهند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید حامد علم الهدی" در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، ضمن محکوم کردن اهانت اخیر غرب به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و انتشار کاریکاتورهای موهن علیه آن حضرت، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم(ص) شخص اول هستی و رحمة للعالمین است. ایشان پیامبر رحمت و مهربانی است نه پیامبر شمشیر و هیچگاه توصیه نکرده است که اسلام را با زور و شمشیر بر کسی تحمیل کنند زیرا ما مسلمانان عقیده داریم که اندیشه قابل تحمیل نیست.

وی افزود: این حرکت جسارت آمیزی که دشمن نسبت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) انجام داده بسیار حائز اهمیت است؛ لذا بیشتر سخنرانی ها، حرکت های فرهنگی، انتشار مقالات و میزگردها باید در راستای مقابله با این حرکت جسارت آمیز دشمن باشد و باید اینگونه با دشمن برخورد کرد.

حجت الاسلام علم الهدی تأکید کرد: وقتی مسلمانان می بینند که به یکی از ارکان دینشان و یکی از اعتقادات مشترک بین همه مذاهب اسلامی اهانت و جسارت شده است، رگ غیرتشان به جوش می آید و در صحنه حضور پیدا می کنند؛ و همین امر موجب وحدت بیشتر مسلمانان می شود. البته این حضور در صحنه فقط مربوط به جمهوری اسلامی نیست بلکه فراگیر است و همه مسلمانان در شرق و غرب جهان، ضمن اینکه از این اهانت به شدت منزجرند، در پی مقابله با تفکر اسلام هراسی دشمن نیز هستند.

وی در مورد روش های مقابله با اینگونه اهانت ها توضیح داد: مقابله با این جسارت و اهانت، یک وظیفه عمومی است که تنها از عهده مجمع تقریب مذاهب یا یک نهاد خاص بر نمی آید بلکه هر یک از مسلمانان که توانایی آن را دارد، باید با هر وسیله ممکن این اقدام اهانت آمیز را پاسخ دهد و در مسیر اتحاد امت اسلامی بکوشد.

وی با مذموم دانستن تفرقه میان مسلمانان گفت: تفرقه، هم در میان شیعیان و هم اهل سنت وجود دارد و آنها از طریق شبکه های ماهواره ای خود، در مسیری حرکت می کنند که موجب تفرقه امت اسلامی می شود، در صورتی که این کار بسیار مذموم است و باید با آن مبارزه کرد.
https://taghribnews.com/vdcew78z7jh8vpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی