تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 204128

تأکید ظریف بر استفاده حداکثری از ظرفیت همکاری تهران ، بغداد

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی عراق، با اشاره به روابط بسیار دوستانه و برادرانه حاکم بین دولت و ملت ایران و عراق، استفاده حداکثری از ظرفیتهای همکاری های فیما بین را امری ضروری دانست.
تأکید ظریف بر استفاده حداکثری از ظرفیت همکاری تهران ، بغداد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه، صبح امروز در تهران با "هوشیار زیباری" وزیر اقتصاد و دارایی عراق، دیدار و در مورد آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه بین دولت و ملت ایران و عراق، استفاده حداکثری از ظرفیتهای همکاری های فیمابین را امری ضروری در راستای تأمین منافع دو ملت ارزیابی کرد.

وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق، در مورد زمینه های تسهیل تبادلات تجاری و حل مشکلات پیمانکاران ایرانی در آن کشور رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت همکاری های دوجانبه و منطقه ای، برای رهبران و سیاستمداران عراقی در جهت تقویت وحدت، امنیت و ثبات در آن کشور آرزوی توفیق کرد.

هوشیار زیباری هم  با تبریک به دولت و ملت ایران برای موفقیت در مذاکرات هسته ای، توافق حاصله را معقول، مفید و به نفع ملت ایران و منطقه ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی و راهبردی دو کشور، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسم و تقویت همبستگی و وحدت ملی در کشورش قدردانی کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی عراق با بررسی آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی فیمابین، روابط دو کشور را رو به جلو  ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این روابط شاهد تقویت و گسترش روزافزون باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، عصر دیروز و در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهور قرقیزستان به ایران، با وی دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این ملاقات رئیس جمهور قرقیزستان با تبریک به مناسبت توافق هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵، این مذاکرات را حرفه‌ای خواند و نتایج آن را برای تقویت ثبات در منطقه مهم دانست.

"آلماس بک آتامبایف" همچنین با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی از جمله در بخش ترانزیت و حمل و نقل، بر ضرورت تدوین برنامه ۱۰ ساله همکاری بین دو کشور برای رسیدن به اهداف فوق تاکید کرد.توسعه همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس جمهور قرقیزستان بود.

دکتر ظریف نیز با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور قرقیزستان به مناسبت توافق هسته‌ای، به روند لغو تحریم‌ها، اشاره و از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در قرقیزستان خبر داد.وی همچنین برای طرف قرقیزی جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور آرزوی موفقیت کرد.

در پایان، طرفین بر ضرورت برگزاری یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ظرف سه ماه آینده تأکید کردند.
https://taghribnews.com/vdcewe8wvjh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی