تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 259920

سید حسن نصرالله : ایران و حزب الله از هرگونه آتش بس و توقف خونریزی در سوریه حمایت می کنند

سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از هرگونه آتش بس ، توقف خونریزی در سوریه و گفت وگوهای سوری – سوری و آشتی ملی و حل وفصل داخلی بحران سوریه حمایت و دفاع می کنند.
سید حسن نصرالله : ایران و حزب الله از هرگونه آتش بس و توقف خونریزی در سوریه حمایت می کنند
با تاکید به اینکه از حضور ترامپ در کاخ سفید نگران نیستیم
سید حسن نصرالله : ایران و حزب الله از هرگونه آتش بس و توقف خونریزی در سوریه حمایت می کنند
بیروت – ایرنا – «


  سید حسن نصرالله که در مراسم هفتمین روز درگذشت شیخ « حسین عبید» روحانی برجسته درعرصه علم و جهاد و عضو شورای مرکزی حزب الله سخن می گفت، با رد اتهام ها علیه حزب الله و جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بحران و خون ریزی در سوریه اظهارداشت که همه این ها دروغ پردازی رسانه های برخی کشورهای عربی است.به گزارش ایرنا،دبیرکل حزب الله در این مراسم که عصر یکشنبه در مجمع فرهنگی حضرت امام خمینی (ره) در شهر بعلبک در شرق لبنان برگزار شد و از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی و شبکه المنار آن را به طور مستقیم پخش شد٬
با اشاره به اجلاس آستانه با حضور ایران ، روسیه و ترکیه و توافق برای برقراری آتش بس در سوریه اظهارداشت: حزب الله از هرگونه اقدام و تدبیر برای توقف خون ریزی و حل سیاسی بحران در سوریه حمایت می کند و خواستار آتش بس و پایان بحران های انسانی رنج آور درهمه سوریه از جمله مناطق کفریا و الفوعه است.
وی همچنین ادعای تلاش حزب الله برای ایجاد تغییرات جمعیتی در سوریه را دروغ و افترا خواند و هدف آن را ایجاد تحریک مذهبی و طائفه ای توسط کشورهای حامی تروریسم تکفیری دانست.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که پیروزی در حلب تا حد زیادی به ایجاد تحرک در روند آشتی های ملی و حل و فصل بحران در سوریه کمک کرد.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه پرونده آوارگان در لبنان نباید به پرونده طائفه ای و مذهبی تبدیل شود، گفت که باید با هم برای بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری به کشورشان همکاری کنیم.
وی افزود: دولت لبنان باید از ستیزه جوئی خارج شود و با دولت سوریه برای حل پرونده بحران پناهجویان گفت وگو کند به ویژه اینکه الان گزینه مناسب همکاری برای قانع کردن پناهجویان سوری برای بازگشت به کشورشان است.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « آماده هستیم در خدمت دولت لبنان باشیم اگر تصمیم بگیرد رفتاری ملی ، جدی و انسانی داشته باشد، اظهارداشت: پیروزی بزرگ ارتش سوریه و همپیمانان آن در حلب ، شرایط را برای گفت وگو با گروه های مسلح و کسانی که با شدت جلوی آتش بس ایستاده بودند، مهیا کرد.
سید حسن نصرالله موضع جدید ترکیه در قبال داعش را از تحولات بزرگ در صحنه سوریه دانست و گفت روند بحران و جنگ در سوریه به فضل مقاومت رهبری ، ارتش و ملت سوریه و همه کسانی که تسلیم تروریسم تکفیری نشدند، در مراحل آخر خود قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ثبات سیاسی و امنیتی در لبنان مهمتر از انتخابات پارلمانی است.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « قانون اکثریت به معنای حذف بخشی از ملت لبنان در پارلمان است»، تاکید کرد که یک قانون عادلانه و نسبی منافع همه ملت و همه گروه های سیاسی لبنان را براساس حجم و وزن آنها تضمین می کند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه « تاکنون بحثی جدی در خصوص قانون جدید انتخابات لبنان شروع نشده است»، خاطرنشان کرد که قانون عادلانه نسبی به معنای حذف جریان المستقبل ، دروزی ها و طرف های دیگر نیست.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای حزب الله مسئله ای جدید نیست»، گفت: ترامپ واقعیت دولت نژادپرست ، خون ریز و توطئه گر علیه ملت های ما را فاش کرد.
سید حسن نصرالله تاکید کرد:از اینکه یک احمق در کاخ سفید ساکن شده است نه تنها نگران نیستیم بلکه خوشحال هم هستیم زیرا آغاز رهائی مستضعفان در جهان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که شیخ حسین عبید از پیشتازان و پیشکسوتان علم و جهاد در لبنان و از همراهان امام موسی صدر بود و تاآخرین لحظه حیات از مشی، برنامه ها ، خط و رهبری مقاومت و حزب الله سرسختانه دفاع و حمایت کرد.
سید حسن نصرالله با بیان این شیخ عبید در تاسیس حزب الله مشارکت داشت ، گفت که شیخ حسین عبید در راه اندازی این جنبش ایمانی جهادی و مقاومت نقشی موثر ایفا کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcewo8w7jh8noi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی