تاریخ انتشار۲۰ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 25602
نماینده اهل سنت مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

جهان اسلام تهدیدی علیه غرب نیست

نماینده اهل سنت مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب نباید جهان اسلام را یک رقیب خطرناک تلقی کند و باید دست از دخالت و افراطی گری علیه مسلمانان بردارد.
پیمان فروزش، نماینده اهل سنت مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی
پیمان فروزش، نماینده اهل سنت مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی
پیمان فروزش در جمع نماز گزاران اهل سنت در عیدگاه بزرگ اهل سنت زاهدان اظهار داشت: هدف اصلی ماجراجویی غرب در حوزه کشورهای اسلامی تصاحب منابع عظیم خدادادی موجود در این کشورها است.
وی افزود: در شرایط کنونی آنچه که جهان غرب و حاکمان خشک مغز آن دنبال می کنند در واقع راههای مشترک ارتباط با جهان اسلام را یکی پس از دیگری مسدود می کند.
وی ادامه داد: کشورهای غربی باید دست از اهانت به اسلام و دخالت در امور مسلمانان بردارند و بدانند که تخریب کشورهای اسلامی و توهین به مسلمانان در هیچ جای دنیا بدون پاسخ نمی ماند.
فروزش وحدت و همبستگی امت اسلامی را رمز موفقیت و پیشرفت مسلمانان دانست و افزود: برای رسیدن به توسعه در کشور نیز به همین همبستگی شیعه و اهل سنت نیاز داریم.
وی تمرکز مسوولان بر حل مشکلات معیشتی مردم و توجه به توسعه همه جانبه مناطق کشور را امری الزامی دانست و افزود: اهمیت این امور از آنجا بیشتر مشخص می شود که بدانیم دشمن قصد دارد در آن ایجاد خلل و مشکل آفرینی کند.
وی ادامه داد: برای مقابله با توطئه های دشمن و تلاش آن در کند کردن چرخ توسعه کشور باید با پرهیز از طرح اختلافات جزیی و مباحث بی خاصیت و انحرافی، مسیر وحدت ملی را دنبال کنیم و به دنبال رشد همگرایی در کشور باشیم.
فروزش افزود: بهترین راه برای رسیدن به این مقصود پایبندی کامل به قوانین مصرح کشور است زیرا قانون در این رابطه تعریف روشنی دارد و بسیاری از چارچوبها را معین کرده است.
وی ادامه داد: همه باید بدانیم که اگر به قانون بی توجهی کنیم و سعی در دور زدن قوانین داشته باشیم در واقع جامعه را به سمت فضایی بسته و پر اختلاف سوق داده ایم.
وی تاکید کرد: حفظ وحدت و همبستگی شیعه و اهل سنت همواره خواست اصلی مسوولان ارشد نظام اسلامی بوده و حاکمیت نظام با هرنوع ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت مخالف است.
نماینده اهل سنت مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: احترام به آحاد مردم جامعه از هر قوم و قبیله ای هم که باشند مایه قوام نظام اسلامی است و بی توجهی به این امر شرایط داخلی کشور و استانها و وضعیت معیشتی مردم را با مشکل مواجه می کند.
وی تاکید کرد: مسوولان کشور باید همواره با پاسخگویی به خواسته ها و دغدغه های مردم در رفع مشکلات آنها کوشا باشند و به نظرات مردم اهمیت بدهند.
فروزش با بیان اینکه برخی افراد نادان که در اقلیت هم هستند با قصد ایجاد اختلاف به اهل سنت کشور تهمتهای ناروا می زنند، افزود:همگان می دانند که جامعه اهل سنت ایران به دور از تفکر وهابیت و سلفیت و افراط گری و مسایلی از این قبیل است و زدن این برچسبها با هدفی جز ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت نیست.
وی ادامه داد: چرا باید به جای اینکه همه به وحدت و منافع ملی و تکثر گرایی فکر کنیم این چنین می خواهیم بخشی از جامعه را نفی کنیم و به آن نظر جذب حداکثری توجهی نمی کنیم.
وی افزود: منافع کشور اسلامی ایران در جذب حداکثری است و تلاش برخی افراد برای جدا کردن بخشی از جامعه به طور قطع، خلاف امنیت ملی و مصالح کشوراست.
وی ادامه داد: واقعیتی که ما می بینیم این است که در سیستان و بلوچستان و سایر استانها شهروندان شیعه و سنی همواره در کنار هم بوده اند و تا ابد هم در کنار هم باقی خواهند ماند.
https://taghribnews.com/vdcewp8w.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی