تاریخ انتشار۲۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : 42892
حداد عادل

قرائن نشان می هد كه قرن ۲۱ قرن عظمت مسلمانان است

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع علمای شیعه و سنی هندوستان ضمن ارائه تحلیلی از شرایط فعلی جهان اسلام، سلام و پیام گرم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای را به علمای مسلمان منطقه ابلاغ كرد.
قرائن نشان می هد كه قرن ۲۱ قرن عظمت مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "غلامعلی حداد عادل" امروز (پنج شنبه) در گردهمایی علمای شیعه و سنی هندوستان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دردهلی نو با تبیین موضوع بیداری اسلامی در جهان اسلام افزود: پیدا است كه یكی از راههای مقابله با بیداری اسلامی برافروختن آتش نفاق و اختلاف بین مسلمانان به خصوص بین شیعه و سنی است .

وی گفت: در این سه دهه ای كه بیداری اسلامی در جهان خود را نشان داده است می توان دید كه روز به روز در مناطقی كه شیعه و سنی قرن ها دوستانه با هم زندگی می كرده اند نشانه های اختلاف دیده می شود و این را باید نشانه واكنش تفرقه افكنی غرب نسبت به بیداری اسلامی دانست.

حداد عادل با تشریح وضعیت مسلمانان در قرن بیستم و وضع امروز مسلمانان در قرن ۲۱ افزود: قرن ۲۰ ادامه دوران ضعف و انحطاط و سستی جهان اسلام بود كه از قبل آغاز شده بود و در نیمه اول قرن ۲۰ این ضعف و سستی به نهایت خود رسید و بدترین وضع را مسلمانان در نیمه اول قرن ۲۰ شاهد بودند.

وی گفت: مهمترین اتفاقی كه درجهان اسلام در آغاز قرن ۲۰ افتاد اضمحلال امپراتوری عثمانی و تجزیه آن قلمرو عظیم و تسلط استكبار انگلیس و فرانسه بر كشورها و سرزمین های اسلامی در پایان جنگ جهانی اول بود.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی كشورمان افزود: فروپاشی امپراتوری عثمانی مقدمه ای برای اشغال فلسطین و پدید آمدن جرثومه فسادی در جهان اسلام به نام اسراییل شد كه هنوز جهان اسلام از این جرثومه فساد و غده سرطانی رنج می برد و تقریبا همزمان با فروپاشی عثمانی انقلاب كمونیستی در كشورهای شوروی سابق هم برمناطق مسلمان نشین حاكم شد و مسلمانان آن منطقه را در شرایط بسیار سختی قرارداد و ارتباط مسلمانان كشورهای آسیای میانه و قفقاز را برای مدت ۷۰ سال از جهان اسلام قطع كرد .

وی ادامه داد علاوه بر این در كشورهای دیگری هم كه باقی ماندند استعمار حكومت هایی به وجود آورد كه دست نشانده آنها باشد و كشور ما ایران در دوران قبل از انقلاب یك نمونه از آن حكومت ها است كه حكومت پهلوی اول همزمان با فروپاشی عثمانی به دست انگلیسی ها سلسله جدید تاسیس شد تا استعمار بتواند بر ایران تسلط بیشتری داشته باشد و نظیر این اتفاق نیز در دیگر كشورها افتاد .

حداد عادل گفت: شما علمای اسلامی هند و پدران شما در شبه قاره از نزدیك با استعمار انگلیس درگیر بوده اید و به خوبی سلطه استكبار را برجهان اسلام و مقدرات مسلمانان در شبه قاره احساس كرده و از بن دندان لمس كرده اید آنچه را كه من می گویم و در واقع نیمه اول قرن بیستم اوج پیروزی دشمنان اسلام و نهایت ضعف جهان اسلام است .

وی افزود: دراین دوره در جوامع اسلامی روشنفكران و تحصیل كردگانی در جامعه پیدا شدند كه نسبت به تمدن غرب بسیار خوشبین بوده و مدافع غرب در كشورها بودند و در ایران نیز كسانی را داشتیم كه تحصیل كرده و باسواد بودند و درعالم سیاست هم مطرح اما معتقد بودند كه ایرانی باید برای پیشرفت از فرق سر تا نوك پا فرنگی شود و امثال این افراد در دیگر كشورهای اسلامی كم نبودند .

وی ادامه داد: در واقع یك خوشبینی زائد الوصفی درنسل جوان و تحصیل كرده ها در قرن ۲۰ نسبت به تمدن غربی چه غرب سرمایه داری و هم غرب كمونیستی وجود داشت كه این خوشبینی با یك خودباختگی عجیبی همراه بود و دركنار این خوشبینی وخود باختگی مسلمانان دچار ضعف علمی و عقب ماندگی اجتماعی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اما حالا مقایسه كنید امروز جوانان تحصیلكرده و دانشگاهی ما به هیچ وجه آن خوشبینی و خود باختیگی ۱۰۰ سال پیش را نسبت به تمدن غربی ندارند.

وی گفت : نسل امروز نسبت به ۱۰۰ سال قبل بیدار تر و آگاه تر شده و نسبت به ارزیابی و راستی آزمایی صحت ادعای غرب در سردادن شعارهای آزادی ,حقوق بشر, عدالت و قانون امروز نسل جوان ما امكان آزمایشی بیشتری نسبت به ۱۰۰ سال پیش نسبت به این شعارها دارند.

حداد عادل گفت: امروز اگر كسی بخواهد مثل ۱۰۰ سال قبل بگوید باید برای پیشرفت ملت های مسلمان باید از فرق سر تا پا فرنگی شد به او می خندند و حرف اورا به باد استهزا می گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز نقد و انتقاد از افكار و روش های غربی به عنوان یك تفكر جاری و معمول جوانان مسلمان در سراسر عالم در آمده است و علاوه بر این مسلمانان به بركت كوشش علما و مجاهدان خود توانسته اند بر بخشی از ضعف فكری علمی و عقب ماندگی های اجتماعی خود غلبه پیدا كنند.

وی اظهار داشت وظیفه علما و متفكران دینی این است كه روزگار خود را بشناسند چرا كه امروز می توانیم بگویم كه قرن ۲۱ قرن بیداری مسلمانان جهان است .

وی افزود: امروز مسلمانان درسراسر جهان احساس هویت می كنند و احساس عزت می كنند؛ امروز جوانان دانشگاهی ما به مسلمانی خود افتخار می كنند و در برابر تمدن غربی خود باختگی ندارند و از نشانه های این بیداری اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۰ سال باقی مانده به پایان قرن ۲۰ است .

وی گفت : انقلاب اسلامی درایران به دست مردی به پیروزی رسید كه تعریف او در یك كلمه یك عالم دینی بود امام خمینی(ره) به هیچ یك از جریان های فكری علمی تربیتی و سیاسی غرب تعلقی نداشت و او به صورت خالص برخاسته از متن فرهنگ اسلامی و حوزه های دینی ما بود

او یك عالم روزگار شناس بود و به همین جهت توانست یك انقلاب مستقل در برابر دنیای غرب در ایران به وجود بیاورد و آن رشد فكری و دینی كه درتوده های مردم و ملت پدید آمده بود باعث شد كه مردم سخن او را بفهمند و بپذیرند واطاعت كنند و جان و مال خود را در راه دعوت او نثار كنند.

وی گفت: چنین بود كه بعد از آن كه از نظر غربی ها پرونده حكومت دینی و حكومت اسلامی بایگانی شده بود دوباره در ایران حكومت اسلامی با شجاعت كامل قد علم كرد ما جمهوری اسلامی ایران را در كشور خودمان هم نتیجه و معلول بیداری در داخل كشور می دانیم.

وی تصریح كرد: امروز علمای دینی شیعه و سنی وظیفه دارند كه در چنین روزگاری به خوبی برنامه استعمار غرب را برای مقابله با این بیداری اسلامی بشناسند.

وی گفت: نقشه ای كه دنیای غرب برای اسلام دارد این است كه اسلام نقشی داشته باشد شبیه نقش مسیحیت دراروپا و شما ملاحظه كنید مسیحیت در اروپا اسم و ظواهرش است و واتیكان فقط جاه و شكوه دارد اما هیچ تاثیری در مسایل اجتماعی اخلاقی و سیاسی دنیای غرب ندارد.

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز وقتی جنگ افروزان غربی به كشورهای دیگر حمله می كنند مردم را می كشند و اموال آنان را به غارت می برند پاپ چه نقشی دارد كه جز اینكه تماشاچی باشد و گاهی نصیحت بی اثر كند .

وی افزود: ما نباید از مشاهده جمعیت زیادی كه روز یكشنبه به پای سخنرانی پاپ جمع می شود احساس حیرت كنیم باید توجه كنیم كه این پاپ قدرت جلوگیری از یك قانون خلاف مسیحیت كه در پارلمان ایتالیا تصویب می شود ندارد و نقشه ای كه آنها برای آینده اسلام دارند چنین نقشه ای است .

یكی از راههای مقابله با بیداری اسلامی بر افروختن آتش اختلاف بین مسلمانان

حداد عادل تصریح كرد: آنها می خواهند علمای دین مردم را با ظواهر و احكام فرضی مشغول نگه دارند و وارد مباحث و فعالیت های سیاسی و اجتماعی نشوند آنها هر وقت كه حركت جدید اجتماعی و سیاسی و دربین مسلمان مانند انقلاب ایران پدید می آید كه می خواهد اسلام را در متن جامعه فعال كند سعی می كند چهره زشتی از این حركت در ذهن مردم جهان ترسیم كنند.

وی گفت: آنها با در اختیار گرفتن امپراتوری قدرتمند رسانه ای جنگ نرم گسترده ای را علیه بیداری اسلامی به راه انداخته اند و می خواهند بیداری اسلامی را در دنیا با خشونت،غیر عقلانی بودن، تروریسم و امثال این مفاهیم معرفی كنند و با استفاده از انواع حیله های روانشناسی و تبلیغاتی و انواع حیله ها می خواهند مانع گسترش بیداری اسلامی شوند .

وی گفت: هم اكنون با مقایسه وضع مسلمانان در زمان حاضر و در ۱۰۰ سال قبل باید به بیداری اسلامی خوشامد بگوییم و بیدار اسلامی مانند میهمان عزیزی است كه می خواهد به جهان اسلام وارد شود و ما باید خانه را برای پذیرایی از این میهمان عزیز آماده كنیم .

حداد گفت: قرائن نشان می هد كه قرن ۲۱ قرن عظمت مسلمانان است و نشانه های آن در كشورهای اسلامی از حركت ها و خیزش ها و نهضت های اسلامی كه چطور مسلمانان فریاد استقلال و عزت را به آسمان رسانده اند، پیدا است .

وی ادامه داد: یكی از راههای مقابله با بیداری اسلامی بر افروختن آتش نفاق و اختلاف بین مسلمانان به خصوص بین شیعه و سنی است .

وی گفت: بنده خوشحالم و اطمینان دارم كه علمای اسلامی در هندوستان علمای روزگار شناسند و با بصیرت به وظیفه خود عمل می كنند و وحدت شیعه وسنی كه وجود دارد و جلسه امروز نمونه آن است. همه علما آن اتفاق مباركی كه در جهان اسلام رخ داده آن را شناخته اند و خود را برای ایفای نقش آماده كرده اند.
https://taghribnews.com/vdcewv8e.jh8woi9bbj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی