تاریخ انتشار۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 172728

مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطينی بالای پنجاه سال باز شد

نیروهای رژیم صهیونیستی اجازه دادند مسجد الاقصی روز جمعه به روی نمازگزارانی که سن آنها بالای پنجاه سال است، باز شود.
مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطينی بالای پنجاه سال باز شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه العالم، مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کردند روز مسجد الاقصی را به روی نمازگزارانی که سن آنها کمتر از پنجاه سال است باز می کنند اما اجازه ورود به افراد کمتر این سن را نخواهند داد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز گذشته مسجد الاقصی را بست و اجازه نداد نمازگزاران در تمامی رده های سنی وارد مسجد شوند .

این تصمیم رژیم صهیونیستی با محکومیت گسترده در داخل فلسطین و خارج آن مواجه شد.

تشکیلات خود گردان فلسطین این اقدام اسرائیل را چالشی آشکار برشمرد و در پاسخ به تجاوزات اسرائیل در قدس اشغالی بسیج عمومی را خواستار شد.

این شبکه افزود: واکنش های بین المللی در محکومیت تصمیم رژیم صهیونیستی در خصوص بسته شدن مسجد الاقصی برای نخستین بار ادامه دارد.

نبیل ابوردینه سخنگوی رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی این اقدام را به معنای جنگ علیه مردم فلسطین قلمداد کرد.

نبیل ابوردینه خاطر نشان کرد: به تمام راههای قانونی متوسل می شویم تا این تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی را متوقف کنیم .

ابوردینه گفت :ادامه چنین تجاوزهایی و شدت عمل به خرج دادن رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است و این به منزله اعلام جنگ علیه مردم فلسطین ، مقدسات آن و همچنین اعلام جنگ به کشورهای اسلامی و عربی است.

این شبکه در ادامه این گزارش افزود: گروههای فلسطینی از مردم فلسطین و ملت های عربی و اسلامی خواستند با این اقدام خطرناک اسرائیل مقابله کنند .

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد ؛ بسته شدن مسجد الاقصی مقابل نمازگزاران و منع اذان سابقه ای است که نمی توان آنرا قبول کرد.

این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی در فلسطین به خاطر بسته شدن مسجد الاقصی اعلام بسیج عمومی کرد.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز در این باره گفت : رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایت باید تاوان سختی بپردازد و این نقض ها در حق مردم فلسطین و مقدسات آن بی پاسخ نمی ماند .

این شبکه در ادامه افزود : اردن نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از جهانیان خواست به این رژیم فشار بیاورند تا محاصره تروریستی خود در مسجد الاقصی را نمی توان درباره آن سکوت کرد، بردارد.

حزب الله لبنان نیز این اقدام بی سابقه رژیم صهیونیستی را محکوم و از ملتهای عربی و اسلامی خواست تحرک قاطعانه ای داشته باشند و در کنار ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن در یک صف واحد در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس شریف ایستادگی کنند.

شوقی علامه مفتی مصر نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و آنرا نقض آشکار احساسات مسلمانان در سراسر جهان برشمرد .

شوقی علامه افزود : این اقدام رژیم صهیونیستی نقض آشکار قطعنامه های بین المللی در خصوص ارزش ها، اصول دینی و ادیان آسمانی قلمداد می شود.

این گزارش در پایان گفت: اتحادیه اروپا فلسطینان و اسرائیل را به آرامش در قدس اشغالی دعوت کرد و مذاکرات بین دو طرف را کلید حل تمامی مشکلات باقیمانده برای رسیدن به راه حلی بر اساس تشکیل دو دولت در کنار یکدیگر برشمرد.
https://taghribnews.com/vdceww8zvjh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی