تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 221624
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جانباختگان حادثه منا شهید محسوب می‌شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: از این به بعد عزیزان جان باخته در فاجعه منا شهید محسوب می شوند و تحت پوشش بنیاد خواهند بود.
جانباختگان حادثه منا شهید محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حجت الاسلام شهیدی" معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جان باختن شمار زیادی از حجاج ایرانی و غیر ایرانی در حادثه امسال در منا فاجعه ای دلخراش بود و رهبر معظم انقلاب اجازه دادند این عزیزان باعنوان جان باختگان منا درگلزار شهدا دفن شوند.

آقای شهیدی افزود بنا به خواست خانواده این عزیزان که جان باختگان منا شهید محسوب شوند، قرار شد تمایزی بین این شهدا با شهدای جنگ نباشد و این عزیزان "شهید منا" اعلام شوند؛ اما فقط همسر و فرزندان آنها تحت حمایت بنیاد خواهند بود و برایشان کارت خانواده شهدای منا صادر می‌شود.

وی استفاده فرزندان شهدای منا از مدارس شاهد و سهمیه دانشگاه، معاف شدن از خدمت سربازی و استفاده از مراکز مشاوره و مددکاری و نیز پرداخت حق بیمه سالانه را ازجمله حمایتهای بنیاد شهید از خانواده شهدای منا بیان کرد.

"سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت هم دراین نشست خبری گفت همه پیکرهای شهدای منا به جز دو مورد تحویل خانواده‌هایشان شد و  همه وظیفه داریم نهایت تلاش را برای به سرانجام رسیدن این پرونده انجام دهیم.

 
https://taghribnews.com/vdcewz8wejh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی