تاریخ انتشار۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 260838

حجت‌الاسلام نبویان خبر داد: برگزاری نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی در قم

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از برگزاری نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی از جمله اعضای مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پنجم اسفندماه خبر داد.
حجت‌الاسلام نبویان خبر داد: برگزاری نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی در قم
به گزارش خبرنگار تقریب از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان ظهر امروز (سه شنبه) طی نشست خبری که در دفتر ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، با اشاره به نگاه آیات قرآن کریم نسبت به لزوم تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: ترویج تفرقه در دین صفت مشرکان است و پرهیز از تفرقه در ادیان مختلف الهی مورد تاکید قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه دین اسلام به دنبال دعوت مسلمانان به سمت وحدت است، اضافه کرد: دین اسلام با تفرقه‌اندازان هیچ سازگاری ندارد و بر اساس آیات قرآن کریم منافقین به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در این دین مبین هستند به همین علت وحدت و پیام تقریب به عنوان یک راهبرد در اسلام مطرح است.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمنانی همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل نظام اسلامی و آموزه‌های دینی در حال تلاش هستند باید نسبت به فعالیت‌های تفرقه‌انداز آنها هوشیار باشیم.
 
وی از تلاش شیعه انگلیسی برای تضعیف آموزه‌های دینی یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید در شرایط کنونی مشکلات اسلام را شناسایی و برای رفع آنها تلاش‌های لازم را دنبال کنیم.
 
نبویان با اشاره به اینکه نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب پنجم اسفندماه سال جاری در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزاری می‌شود، تصریح کرد: اساتید سطوح عالی حوزه، مدیران و جمعی از اندیشمندان حوزوی در این مراسم حضور یافته و از سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و یکی از کارشناسان عرصه بین‌المللی استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه مراجع تقلید و علمای شیعه نگاه ویژه‌ای نسبت به موضوع تقریب مذاهب اسلامی دارند، اظهار کرد: در ابتدای این همایش پیام تصویری آیت‌الله حسین نوری همدانی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی را از اهداف اصلی کشور برشمرد و افزود:‌ مفهوم این تمدن بر اساس آیات قرآن کریم، رسیدن امت اسلامی به وحدت در راستای عبودیت خداوند متعال است؛ به همین علت مظاهر دنیای مدرن، سکولاریسم و تمدن نوین نمی‌تواند تحقق تمدن اسلامی را به دنبال داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه تمدن نوین غرب نمی‌تواند انسان‌ساز باشد، اظهار کرد: بر اساس دستورات خداوند متعال در قرآن کریم حوزه‌های مختلف معرفت‌های نظری باید اسلامی شود تا وحدت بر اساس اندیشه‌های اسلامی شکل گیرد.
 
نبویان یادآور شد: در شرایط کنونی با دشمنان مختلف و مشکلات داخلی مواجه هستیم اما اگر به تمدن نوین اسلامی برسیم پرچم اسلام جهان را فتح کرده و بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
 
وی تشکیل امت واحد اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و مطرح کرد: در دنیای اهل سنت، سنی آمریکایی و در دنیای شیعیان، شیعه انگلیسی را ایجاد کرده‌اند تا چهره‌های نادرستی را از شیعه و سنی نمایش دهند هر چند افرادی که به مقدسات فحاشی و توهین می‌کنند شیعه یا سنی نبوده و هدف اصلی آنها تفرقه‌اندازی است.
 
نبویان با بیان اینکه وحدت باید زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد، عنوان کرد:‌ در نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب اعضای مجلس خبرگان رهبری حاضر در قم نیز حضور خواهند داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcex78wvjh8pvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی