تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۱
کد مطلب : 160037

مصری ها در انتظار حل مشکلات اقتصادی

مردم مصر امیدوارهستند با انتخاب رئیس جمهوری جدید، بسیاری از مشکلات اقتصادی آنها بویژه مسئله بیکاری پایان یابد.
مصری ها در انتظار حل مشکلات اقتصادی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، شبکه اسکای نیوز عربی طی گزارشی به بررسی وضعیت اقتصادی مصر پرداخت و افزود: ماموریت رئیس جمهور جدید مصر آسان نخواهد بود، شهروندان امیدوارند با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، اوضاع اقتصادی بهبود یابد اما رئیس جمهور جدید با چالش های بزرگی مواجه است.

این گزارش افزود: افزایش میزان بیکاری در راس این چالش ها قرار دارد، گزارش های سازمان مرکزی آمار مصر نشان می دهد میزان بیکاری به ۱۳.۴ درصد رسیده است به این معنا که سه میلیون و هفتصد هزار نفر در مصر بیکارند، بیکاری در مصر به علت کندی فعالیت های اقتصادی، خروج سرمایه ها و ضعف بخش گردشگری افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که حدود ۲۵ درصد مصری ها زیر خط فقر زندگی می کنند، سازمان آمار تاکید می کند که هر خانوار مصری به ۲۲۳ دلار نیاز دارد تا نزدیک خط فقر زندگی کند، این در حالی است که میانگین هزینه های هر خانوار به ۳۶۴ دلار می رسد.

دشواری هایی که اقتصاد مصر با آن ها مواجه است باعث شده است دولت کنونی طرح بودجه ای تدوین کند که شامل کاهش یارانه انرژی و مواد غذایی می شود تا کسری که در سال مالی گذشته به حدود چهارده درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است، کاهش یابد، این اقدام نشان می دهد روند بهبود اوضاع اقتصادی مصر مستلزم اقدامات زیادی است.
https://taghribnews.com/vdcex78zfjh8p7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی