تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 160631

تأکید آیت الله اراکی بر وحدت اسلامی در سفر به لبنان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز جمعه ۱۶ خردادماه، به سفر خود به لبنان که به منظور تحکیم وحدت اسلامی و مقابله با فتنه مذهبی انجام گرفته بود، پایان داد.
تأکید آیت الله اراکی بر وحدت اسلامی در سفر به لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در سفر خود به لبنان دیدارهای متعددی با رهبران سیاسی و مذهبی شیعه و سنی این کشور انجام داد. وی در این دیدارها بر اهمیت تمسک به وحدت اسلامی و تحکیم وحدت صفوف میان مسلمانان و مقابله با فتنه ای که شب و روز خود را برای تفرقه امت اسلامی صرف می کند، تأکید کرد.

وی در دیدار با مدیران اجرایی رسانه ها، سردبیرها و شخصیت های رسانه ای، سیاسی و فکری نیز بر تمرکز و اهتمام به موضوع وحدت اسلامی و تعمیم این گفتمان در رسانه ها تأکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای دیدار خود از لبنان، به زیارت روضة الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت رفت و با اهدای گل بر ضریح شهید عماد مغنیه، رهبر بزرگ جهادی لبنان، به ساحت این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

آیت الله اراکی همچنین با شیخ "محمد رشید قبانی" مفتی اهل سنت لبنان دیدار کرد و وی را در جریان فعالیت های مجمع تقریب در راستای تعمیم فرهنگ تقریب بین مذاهب و تحکیم وحدت اسلامی و همچنین اقدامات عملی برای مبارزه با تفرقه قرار داد. آیت الله اراکی از قبانی خواست تا ایشان نیز نقشی کارآمد و مؤثر در این زمینه داشته باشد.

آیت الله اراکی ضمن درخواست از مفتی قبانی برای اینکه نماینده مجمع تقریب در الازهر شریف باشد، گفت: امروز الازهردر میان موج اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ می دهد، کجاست؟ و چرا نقش اسلامی خود را برای محافظت از دین اسلام و امت اسلامی و مقابله با نقشه های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی ایفا نمی کند؟!

مفتی قبانی نیز در پاسخ به آیت الله اراکی، تلاش های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راه ایجاد وحدت اسلامی و به ویژه حضور آیت الله اراکی در این جایگاه را ستود و گفت: ما خادمان اسلام و وحدت و تقریب هستیم و ان شاء الله همه ما برای مبارزه با فتنه و تفرقه به پا خواهیم خاست و آماده انجام هرکاری در این زمینه خواهیم بود.
https://taghribnews.com/vdcex78zzjh8ppi.b9bj.html
مرجع : تنا - بیروت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی