تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : 165032

محاصره شهروندان بحرینی در تعطیلات عید فطر

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم بحرین منطقه "الدیر" در جزیره "المحرق" را برای چهارمین روز متوالی همزمان با تعطیلات عید فطر به محاصره در آورده است.
محاصره شهروندان بحرینی در تعطیلات عید فطر
الوفاق در این بیانیه افزود: رژیم با استفاده از تجهیزات نظامی، پست های ایست بازرسی و نیروهای مسلح تمام ورودی های منطقه الدیر را بسته است.به گزارش العالم، الوفاق ادامه داد: آنچه آل خلیفه انجام می دهد، مجازات جمعی مردم، مغایر با اساسی ترین اصول حقوق بشر و نشان دهنده ماهیت درگیری میان رژیم و مردم بحرین است و به همین دلیل مردم خواستار دمکراسی هستند.
این بیانیه تصریح کرد: رژیم آل خلیفه، حقوق بشر را به طور گسترده ای نقض کرده تا مردم و سیاستمداران مخالف از خواسته هایشان برای ایجاد یک نظام دمکراتیک مبتنی بر عدالت، مساوات و احترام به حقوق بشر و جایگزین سازی آن به جای یک رژیم تمامیت گرا و ناقص حقوق بشر دست بردارند.      
الوفاق خواستار رفع محاصره فوری الدیر شد و تاکید کرد: بحرین نیازمند یک راه حل سیاسی فراگیر است تا مردم در آن تصمیم گیرنده باشند و رژیم به جای استفاده از راهکارهای جنون آمیز امنیتی که بحران را پیچیده تر کرده است، بحران را به شکل سیاسی حل نماید. منطقه الدیر بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

https://taghribnews.com/vdcexn8zwjh8p7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی