تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 279937

حمایت ترامپ از اعمال خشونت علیه مسلمانان به بهانه حملات بارسلون

رئیس‌ جمهوری آمریکا ساعاتی پس از حملات تروریستی بارسلون، دولت‌های اروپایی را به اعمال سیاست مشت آهنین علیه مسلمانان دعوت کرد.
حمایت ترامپ از اعمال خشونت علیه مسلمانان به بهانه حملات بارسلون
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پس از حملات تروریستی بارسلون، دولت‌های اروپایی را به اعمال سیاست مشت آهنین علیه مسلمانان برای توقف اینگونه حملات دعوت کرد.
 
در حمله پنج‌شنبه یک خودروی ون به منطقه‌ای مملو از عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون، 13 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند؛ داعش مسئولیت این حمله را قبول کرده است.
 
ترامپ به مناسبت این حمله، در صفحه توئیتری‌اش نوشت: «بروید و مطالعه کنید که ژنرال پرشینگ آمریکایی، پس از دستگیری تروریست‌ها با آنان چه کرد. (او کاری کرد که) تا 35 سال اثری از اسلام رادیکال نبود.»
 
ژنرال «جان ژورف پرشینگ» مشهور به جَک سیاه، در اولین سال‌های قرن بیستم و پس از پیروزی آمریکا بر اسپانیا در جنگ فیلیپین، فرماندار منطقه مسلمان‌نشین «مورو» در جنوب این کشور شد.
 
بومی‌های مسلمان پس از استیلای آمریکایی‌ها، بر آنها شوریدند که در این درگیری‌ها، چند هزار نفر از طرفین و عمدتاً غیرنظامیان بومی، کشته شدند.
 
بر اساس افسانه مورد علاقه نژادپرست‌های آمریکایی که بارها از سوی مورخین رد شده، ژنرال پرشینگ برای آرام کردن شورشی‌ها، 50 نفر از آنان را دستگیر کرد و دستور قتل 49 نفر با تیرهای آغشته به خون خوک را صادر کرد.
 
نژادپرستان می‌گویند نفر پنجاهم روایت تلخی از ماوقع را برای دیگر شورشی‌ها بازگو کرد و برای 35 سال، در آن ناحیه آرامش حکم‌فرما شد.
 

 
https://taghribnews.com/vdcexo8wfjh8foi.b9bj.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی